خبرگزاری کار ایران

پمپئو:

در حال کار روی جزئیات تشکیل ناتوی ضدایرانی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۳۹۰

مایک پومپئو در تازه‌ترین اظهارات بی‌اساس خود بر تشکیل ناتوی ضد ایرانی تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از نیوز ویک؛ مایک پومپئو وزیر خارجه آمریکا در مصاحبه اخیر خود با شبکه فاکس بیزینس در خصوص تشکیل ائتلافی مانند ناتو علیه ایران در منطقه ادعا کرد: قطعاً این اتفاق می‌افتد. من  معتقدم که می‌توانیم چنین کاری را انجام دهیم. تصور می‌کنم همه کشورها درک کرده‌اند که تشکیل این ائتلاف چقدر ضروری و به سود آنها است.

وی در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد: ما اکنون در حال کار روی جزئیات این طرح هستیم.

وزیر خارجه آمریکا از این ائتلاف به عنوان یک ائتلاف تاریخی نام برد و هدف آن را مقابله با قدرت ایران در خاورمیانه دانست و مدعی شد که در آینده کشورهای بیشتری به این ائتلاف خواهند پیوست.

پمپئو درباره اتحاد آمریکا و عربستان سعودی علیه ایران در منطقه و همینطور خروج واشنگتن از برجام نیز مدعی شد: ما در آن زمان وارد توافقی شدیم که به ایران این اجازه را می‌داد که برنامه هسته‌ای‌اش را گسترش دهد. این موضوع برای ایران یک شکست محسوب می‌شود. ما از این توافق خارج شدیم و اکنون یک شرایط جدیدی را آغاز کرده‌ایم تا از این طریق بتوانیم مطمئن شویم که مردم ایران می‌توانند فرصت صحبت و اظهار نظر داشته باشند.

وی همین طور از عربستان سعودی به عنوان همراه و شریک سیاست های آمریکا علیه ایران نام برد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز