خبرگزاری کار ایران

۵۲۷ پروژه و ۸ بنای تاریخی در حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به بهره‌برداری رسید

asdasd
کد خبر : ۷۲۵۰۵۴

معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری طی مراسمی از طریق ویدئوکنفرانس ۵۲۷ پروژه مرتبط با این سازمان را افتتاح کرد و در این میان نام ۸ بنای تاریخی نیز به چشم می‌خورد.

به گزارش ایلنا، امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی شاهد افتتاح متمرکز ۵۲۷ پروژه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به دستور علی‌اصغر مونسان (معاون رئیس‌جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) بودیم که از طریق ویدئوکنفرانس انجام می‌شود.

این پروژه‌ها در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و از ۳۱ استان کشور با حجم سرمایه‌گذاری بیش از ۱۶هزار میلیارد ریال به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین ۲۱۶ پروژه از ۱۰ استان شامل ایلام، اردبیل، تهران، مرکزی، هرمزگان، قزوین، ایلام، خراسان شمالی، اصفهان و کردستان با حجم سرمایه‌گذاری ۱۰هزار میلیارد ریال به صورت نمادین از طریق ویدئوکنفرانس به بهره برداری رسید.

با افتتاح این پروژه‌ها هزار و ۳۹۳ اتاق و ۳ هزار و ۶۴۱ تخت به ظرفیت اقامتی کشور اضافه شد، همچنین زمینه اشتغال ۲هزار و ۸۶۰ نفر با بهره‌برداری از این پروژه‌ها فراهم خواهد شد.

پرهام جانفشان (مدیرعامل صندوق احیاء بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی) نیز از افزوده شدن ۷۵۰۰ متر مربع به بناهای احیاء شده کشور با آغاز بهره برداری از هشت بنای تاریخی خبر داد و گفت: بناهای تاریخی خانه خاکباز و حسنپور شهر اراک استان مرکزی، حمام عبدالخالق شهر سنندج استان کردستان، خانه محسنی، خانه ماپار و کاروانسرای افضل در استان خوزستان، خانه آبشنگ اصفهان و خانه ابراهیمی اردبیل با پیام زنده رییس سازمان در چرخه بهره برداری قرار گرفتند.

در جریان ورود بناهای یاد شده به چرخه بهره برداری ۱۴۳ نفر به صورت مستقیم وارد بازار کار می‌شوند و هفت هزار و پانصد متر مربع به فضای احیاء و مرمت شده بناهای تاریخی کشور افزوده می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز