خبرگزاری کار ایران

درخواست برای بازبینی «طرح طبقه‌بندی مشاغل» در رینگ‌سازی مشهد

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۹۵۸

حدود ۹۰۰ کارگر شاغل در کارخانه رینگ‌سازی مشهد از روز گذشته با متوقف کردن فعالیت روزانه خود خواستار بازبینی در طرح طبقه‌بندی مشاغل خود شدند.

تعدادی از کارگران شاغل در کارخانه رینگ‌سازی مشهد در تماس با خبرنگار ایلنا گفتند: شرکت رینگ‌سازی حدود ۹۰۰ کارگر قراردادی و رسمی شاغل دارد که کارگران آنها نسبت به به اجرای سلیقه‌ای طرح طبقه‌بندی مشاغل انتقاد دارند.

کارگران کارخانه رینگ‌سازی می‌گویند با وجود آنکه در این واحد تولیدی طرح طبقه‌بندی مشاغل اجرا می‌شود اما در عمل همه کارگرانی که اینجا کار می‌کنند به نسبت مساوی از مزایای این طرح برخودار نیستند.

به گفته آنها، یکسان‌سازی حقوق تا به حال در کارخانه رینگ‌سازی برای همه اعمال نشده و کارگرانی در این میان هستند که با بیش از ۲۰ سال کار به اندازه سوابق کاری‌شان حقوق دریافت نمی‌کنند.

طبق اظهارات کارگران معترض پیش از این تجمع دیگری در اعتراض به شیوه غلط اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در محوطه مجتمع انجام داده‌ایم.

به ادعای آنان در نتیجه اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل کنونی درآمد تعدادی از کارگران شاغل در این واحد صنعتی در حد و اندازه حداقل‌های قانونی باقی مانده است.

این کارگران جدا از اجرای سیلقه‌ای طرح طبقه‌بندی مشاغل، نسبت به تاخیر ۱۵ روزه‌ای که اکنون در پرداخت دستمزد دی ماه آنها ایجاد شده و همچنین به میزان پرداخت سنوات و پاداش پایان خدمت خود نیز معترض هستند.

تلاش خبرنگار ایلنا برای برقراری تماس با غلامرضا جمالی (مدیرعامل شرکت رینگ‌سازی مشهد) جهت پیگیری و دریافت اطلاعات دقیق‌تر تا ساعت مخابره این خبر بی‌نتیجه مانده است. در عین حال صفاپور (مسئول دفتر مدیرعامل) در پاسخ به  برقراری ارتباط تلفنی با مدیرعامل به خبرنگار ایلنا اظهار کرد: آقای مدیرعامل در کارخانه حضور ندارد و سایر مدیران نیز با آغاز تعطیلات پیش رو در کارخانه حضور ندارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز