خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در دیدار با ولید المعلم:

پایداری ملت سوریه در برابر ماجراجویی‌های دشمنان به ثمر نشسته است

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۷۱۹

رئیس مجلس شورای اسلامی پیش از ظهر امروز با وزیر امور خارجه سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به روابط دیرینه و گسترده ایران و سوریه، گفت: خوشبختانه روابط دو کشور در حال گسترش بوده و این روند تداوم خواهد یافت.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در مقابله با تروریسم اظهار داشت: ما از پیشرفت هایی که در رابطه با مسائل سیاسی سوریه و همچنین عرصه میدانی و مقابله با تروریسم انجام شده خوشحال هستیم.

رئیس مجلس شورای اسلامیادامه داد: امروز پایداری ملت سوریه در برابر ماجراجویی های دشمنان به ثمر نشسته است.

لاریجانی بر ضرورت توسعه همکاری‌‌های اقتصادی دو کشور ایران و سوریه تأکید و تصریح کرد: قطعا همکاری‌‌های تجاری دو کشور در سال جاری میلادی باید افزایش یابد.

ولید المعلم، وزیر امور خارجه سوریه در این دیدار، با تبریک به مناسبت فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی ایران خاطرنشان کرد: تأثیر مثبت انقلاب ملت ایران تنها معطوف به این کشور نبود، بلکه تمام منطقه را تحت تأثیرات مثبت خود قرار دارد.

وی با اشاره به همکاری‌‌‌های ثمربخش ایران، محور مقاومت و روسیه در مبارزه با تروریسم ابراز داشت: این پیروزی خشم صهیونیست‌‌ها و آمریکایی‌‌ها را برانگیخته و به دنبال آن هستند که با تجاوز مستمر به کشور سوریه، توطئه‌‌های خود را پیش ببرند.

وزیر امور خارجه سوریه با انتقاد از تحریم‌‌های ظالمانه آمریکا بیان کرد: قطعا توطئه آمریکایی‌‌ها علیه جمهوری اسلامی همانند توطئه‌‌های این کشور علیه ملت سوریه شکست خواهد خورد، از طرف دیگر تحریم‌‌های اقتصادی ایالات متحده نشان‌‌دهنده ناآگاهی ترامپ در برابر حقیقت، ظرفیت و اراده ملت ایران است.

المعلم با اشاره به رویکرد دوگانه آمریکایی‌‌‌ها نسبت به مسئله خروج نیروهای شان از سوریه یادآور شد: برخلاف ادعای آمریکایی‌‌ها، این کشور نه تنها نیروهای خود در سوریه را کاهش نداده، بلکه به بهانه نظارت بر روند خروج نیروهایش، بر تعداد آنها افزوده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز