خبرگزاری کار ایران

با تصویب مجلس؛

سازمان‌ها موظف به تهیه گزارش شاخص‌ها و خسارت‌های مرگ و میر ناشی از حوادث شدند

asdasd
کد خبر : ۷۲۴۳۳۲

نمایندگان مردم در خانه ملت سازمان‌ها را موظف به تهیه گزارش شاخص‌ها و خسارت‌های مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح، میزان خسارات اقتصادی مستقیم ناشی از حوادث و سوانح و مانند آن کردند.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور با ماده ۲۷  این لایحه با ۱۷۵ رأی موافق، ۳ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

همچنین نمایندگان در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور با ماده ۲۸  این لایحه با ۱۵۵ رأی موافق، ۲۶ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۲۷ این لایحه آمده است؛ به منظور نظارت بر تحقق اهداف این قانون، سازمان موظف است با همکاری دستگاه ها و نهادهای مشمول این قانون، شاخص های کلان ارزیابی اثربخشی مدیریت بحران در کشور شامل میزان مرگ و میر ناشی از حوادث و سوانح، میزان خسارات اقتصادی مستقیم ناشی از حوادث و سوانح و مانند آن را تدوین و گزارش سالانه را با همکاری دستگاه ها و نهادهای مذکور تهیه و منتشر کند. یک نسخه از این گزارش از طریق وزیر کشور به رئیس جمهور و هنگام تقدیم لایحه بودجه سالانه کشور به مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.

بنابراین گزارش همچنین در ماده ۲۸ لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور آمده است اقدامات سازمان و سایر دستگاه های ذی ربط مبتنی بر احکام قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور مصوب ۳۱ اردیبهشت سال ۸۷ در طول سال های ۹۴ تا زمان لازم الاجرا شدن این قانون تنفیذ می شود.

همچنین در جریان بررسی لایحه مدیریت حوادث غیرمترقبه کشور با ماده ۲۳ این لایحه با ۱۸۱ رأی موافق، ۶ رأی مخالف و ۶ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در ماده ۲۳ این لایحه آمده است: چنانچه فرد یا افرادی که در راستای اجرای این قانون، وظیفه و ماموریتی به آن ها محول شده باشد، در انجام وظیفه مرتکب تقصیر گردد و از این حیث، صدمه و خسارتی حاصل شود، حسب مورد موجب مسئولیت مدنی و کیفری خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز