خبرگزاری کار ایران

تجمعِ کارگران قطار شهری اهواز از بیست و دو روز گذشت/ مدیرعامل: درتلاشیم مشکلات را رفع کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۹۲۱

کارگران پروژه قطار شهری اهواز در اعتراض به تعویق در پرداخت مطالبات مزدی خود، بیش از بیست و دو روز است که اعتراض می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، دور سوم از اعتراض کارگران پروژه ساخت قطار شهری اهواز از بیست و سوم دی آغاز شده‌ است. این کارگران در اعتراض به آنچه تاخیرهای طولانی در پرداخت معوقات مزدی خود می‌خوانند، برای سومین بار در سال جاری دست از کار کشیدند و تجمع اعتراضی برگزار کردند.

این کارگران می‌گویند: دی ماه سال جاری حدودا ۱۹ ماه دستمزد مربوط به سال گذشته و جاری کارگران پروژه قطار شهری به تاخیر افتاده بود لذا تصمیم گرفتیم بار دیگر دست به اعتراض بزنیم.

به گفته آنها، طی یک ماه و نیم گذشته با پیگیری مستمر کارگران حدودا چهار ماه از مطالبات ۱۹ ماهه آنها پرداخت شده و در حال حاضر ۱۵ ماه  دیگر از مطالبات باقی مانده است.

در این اعترض که بیش از بیست و دو روز تداوم داشته، کارگران خواستار پاسخگویی مدیرعامل قطار شهری اهواز و مدیریت شرکت پیمانکاری کیسون (مجری پروژه) در ارتباط با نابسامانی اوضاع هستند.

روز گذشته شهرام شاهین زاده (مدیرعامل قطار شهری اهواز) در پاسخ به ادعای کارگران به ایرنا گفت: طی بیست روز گذشته معادل چهار ماه و نیم حقوق کارگران این طرح پرداخت شده است و تا پیش از پایان سال نیز تلاش می‌کنیم حدود پنج ماه دیگر از معوقات مزدی کارگران را  مترو اهواز را پرداخت کنیم.

وی با بیان اینکه برخی کارگران در اعتراضات اخیر خواستار پرداخت حقوق و تسویه حساب فوری سال ۹۶ هستند، افزود: این در حالی است  که  در ابتدا باید اسناد خزانه در فرابورس معامله شوند و برای تبدیل آنها به منابع مالی دست‌کم بیست روز زمان نیاز است.

وی با اشاره به اینکه حق اعتراض برای کارگران محفوظ است و به عنوان مدیرعامل قطار شهری از آنها حمایت می‌کنم، اظهار داشت: شرکت کیسون به عنوان پیمانکار اصلی این پروژه به هر دلیل پاسخگوی مطالبات کارگران نیست و از همین رو کارگران به سمت کارفرمای اصلی می‌آیند که این نیز امری طبیعی است.

شاهین‌زاده یادآور شد: من به عنوان مدیرعامل قطار شهری مسئولیت پذیرفته‌ام و طبق نظر شورای تامین، وظیفه نظارت بر پرداخت حقوق کارگران را برعهده دارم.

وی با بیان اینکه از هر مسیری که پرداخت حقوق کارکنان را تسهیل کند استقبال می‌کنیم، گفت: بخش‌های حقوقی و اداری سازمان قطار شهری نیز در این مسیر از کارگران حمایت می‌کنند.

مدیرعامل قطار شهری اهواز خاطرنشان کرد: چندی پیش در گفتگو با کارگران تعهد دادم که حقوق ۲ ماه آنها را تا پایان بهمن ماه پرداخت کنم اما با تلاش‌های صورت گرفته این ۲ حقوق در همان اوایل بهمن ماه پرداخت شد، کارگران با اعتراضات خود خواسته‌ها را به گوش ما رسانده‌اند و ما نیز درحال حل مشکل هستیم اما ادامه این تجمعات ممکن است سبب کاهش تمرکز ما شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز