خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر کل حزب‌الله:

اگر دشمن به دنبال جنگ است، کاملا آماده­‌ایم

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۸۴۳

معاون دبیرکل حزب الله لبنان تأکید کرد که دشمن صهیونیست قادر نیست وارد جنگ با لبنان شود اما اگر خواهان جنگ است، ما آماده­‌ایم.

به گزارش ایلنا به نقل از العهد،‌ «شیخ نعیم قاسم» معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان در مصاحبه تلویزیونی تأکید کرد که شرایط پیچیده است و دشمن صهیونیست وارد جنگ نمی­‌شود.

شیخ نعیم قاسم گفت که به اعتقاد من اسرائیل قادر نیست وارد جنگ با لبنان شود اما به هر حال اگر خواهان جنگ است، ما آماده­‌ایم.

وی با تاکید بر لزوم بازگشت روابط لبنان- سوریه به چرخه طبیعی خود، گفت که دولت «سعد الحریری» نخست‌وزیر لبنان و برخی گروه­‌ها به دلیل اعمال فشارهای آمریکا با این موضوع مخالفت می‌کنند.

وی در ادامه گفت: «آمریکایی­‌ها می­‌خواهند از طریق موضوع آوارگان، لبنان را به عنوان اهرم فشار بر دولت سوریه به کار گیرند».

معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان گفت که شریان تنفسی اقتصاد لبنان، کشور سوریه است و ما تمام تلاش خود را در دولت برای تثبیت روابط با دمشق به کار می‌گیریم.

وی تأکید کرد که عدم بازگشت آوارگان به سوریه با موضع سازمان ملل تحت تاثیر موضع آمریکا و غرب ارتباط تنگاتنگی دارد.

شیخ قاسم تأکید کرد که الحریری برای بازگشائی کانال­‌های ارتباطی با سوریه به زمان نیاز دارد.

وی تأکید کرد: «بر اساس اطلاعاتی که از رهبری سوریه داریم، آنها حاضر به بازگشت تمام آوارگان از لبنان، اردن و ترکیه و ارائه تمام تسهیلات هستند».

شیخ نعیم قاسم ابراز امیدواری کرد که نخست‌وزیر برای کسانی که فشار وارد می­‌کنند، دلایلی ارائه دهد که بازگشت آوارگان به نفع لبنان است.

معاون دبیر کل حزب‌الله تأکید کرد که لبنان بدون حصول توافق سیاسی دو جانبه از بازسازی سوریه استفاده نخواهد کرد و حزب‌الله برای استفاده اقتصادی و تجاری در عملیات بازسازی سوریه شرکت نمی‌­کند.

وی همچنین با اشاره به تفاهم روسیه و ایران در زمینه سوریه تأکید کرد که راهکار سیاسی قریب‌الوقوع برای حل بحران سیاسی این کشور وجود ندارد و تصمیم آمریکا مانع این مسیر است.

شیخ نعیم قاسم در واکنش به سخنان «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره سیطره حزب الله بر دولت تأکید کرد که این دولت یک دولت ملی است و حزب‌الله فقط ۱۰ درصد آن را تشکیل می‌­دهد. وی گفت که وزارت بهداشت متعلق به تمام مردم لبنان است و حزب‌الله را تامین مالی نمی­‌کند.

معاون دبیر کل حزب‌الله درباره تصدی پست وزارت بهداشت لبنان توسط نمایندگان حزب‌الله  گفت: «اگر واشنگتن این وزارتخانه را تحریم کند، با واکنش لبنان مواجه خواهد شد... آمریکا نمی­‌خواهد محبت مردم لبنان نسبت به حزب‌الله در پرتو حضور در وزارت بهداشت افزایش یابد». وی احتمال داد که همان کمک‌­های خارجی  برای وزارت بهداشت ادامه یابد.

شیخ قاسم در پاپان گفت: «در کنار وزارت بهداشت گروه­‌های کاری تشکیل و برنامه کامل و یکپارچه‌­ای پیش رو قرار داده‌­ایم».

وی تأکید کرد که حزب‌الله هدفی با عنوان داروی ایرانی ندارد بلکه امکانات موجود را برای حل مشکلات بررسی می‌­کنیم».

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز