خبرگزاری کار ایران

پس از گذشت ۱۲۸ روز؛

مهدی حاجتی به شورای شهر شیراز بازگشت

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۴۵۰

مهدی حاجتی، عضو شورای شهر شیراز که مهرماه امسال با قرار نظارت دادسرا از حضور در شورای شهر منع شده بود، با لغو این قرار از امروز یکشنبه ۱۴ بهمن در شورای شهر شیراز حضور یافت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، این عضو شورای شهر شیراز پنجشنبه ۵ مهرماه گذشته توسط یکی از نهادهای اطلاعاتی بازداشت و پس از ۱۰ روز آزاد شد اما تا امروز اجازه نیافته بود که در شورای شهر شیراز حضور داشته باشد.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورا عالی استان ها در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه فعالیت و حضور حاجتی در شورا قانونی است گفت: در ماه‌های گذشته مقامات قضایی قراری را صادر کردند که طبق آن آقای حاجتی تا تعیین و تکلیف قضایی اجازه ورود به شورا را نداشت که در حال حاضر این قرار لغو شد به طوری‌که حضور حاجتی در شورا هیچ‌گونه منعی ندارد.

عبدالرزاق موسوی  افزود: صدور حکم نهایی پس از طی کردن مراحل قانونی خود توسط مقامات قضایی صادر می شود که بنده هیچ اطلاعی در این رابطه ندارم.

نایب رئیس شورای عالی استان ها ادامه داد: اگرچه در قانون اساسی آمده است که نمایندگان مجلس از مصونیت برخوردارند اما این موضوع برای نمایندگان شورا پیش بینی نشده است که در همین راستا شورای عالی استان‌ها پیشنهاد کرد شرایطی برای اعضای شوراهای شهر پیش‌بینی کنند که به تناسب وظایف و ماموریت هایی که دارند از یک سری حمایت‌ها برخوردار باشند.

رئیس  کمیسیون حقوق شهروندی شورای  شیراز در گفت و گو با ایلنا با بیان اینکه قرار نظارت قضایی که توسط مقامات تضایی صادر شده بود لغو شده ،گفت: به دلیل اتمام مرحله تحقیقات پرونده قرار نظارت قضایی لغو و محدودیت‌های موجود برداشته شده است.

 مهدی حاجتی با بیان اینکه حکم نهایی در حال طی کردن مسیر قانونی است افزود: منتظرم تا حکم نهایی توسط مقامات قضایی صادر و  اعلام شود.

وی متولد ۳۰ شهریور ۱۳۵۸ و عضو شورای مرکزی و مسئول شاخه جوانان بنیاد امید ایرانیان استان فارس است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز