خبرگزاری کار ایران

۹ هزار و ۲۰۰ گلوله به سمت "جلیقه زردها" شلیک شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۳۳۳

دوازدهمین هفته اعتراضات معترضان فرانسوی موسوم به جلیقه زردها، در حالی برگزار می‌شود که براساس ارزیابی‌ها، پلیس فرانسه تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ گلوله پلاستیکی به سمت معترضان شلیک کرده است.

به گزارش ایلنا به نقل از بی بی سی جهانی، دوازدهمین هفته اعتراضات معترضان فرانسوی، موسوم به جلیقه زردها در حالی برگزار می‌شود که براساس ارزیابی‌ها، پلیس فرانسه تاکنون ۹ هزار و ۲۰۰ گلوله پلاستیکی به سمت معترضان شلیک کرده است.

تاکنون حدود ۲۰ نفر از معترضان به خاطر اصابت این گلوله‌ها، بینایی یک چشم خود را از دست داده‌‌اند. "ژروم رودریگز" از رهبران شناخته شده جلیقه زردها، یکی از این افراد است.

او حالا با پانسمان سفید بر روی چشم راست خود به تجمعات می‌آید. معترضان برای همراهی با او بر روی چشمان خود پانسمان سفید گذاشته‌اند و به برای احترام به خون‌های ریخته شده بر روی جلیقه‌های خود لکه‌های قرمز ریخته‌اند.

هفته گذشته شورای حکومتی فرانسه، عالی‌ترین نهاد قضایی رای داد که پلیس در استفاده از گلوله‌‌های پلاستیکی مختار است.

پلیس همچنین از نوعی نارنجک برای متفرق کردن معترضان استفاده می‌کند که آنهم جنجال برانگیز شده است.

جلیقه زردها خواهان افزایش قدرت خرید از طریق افزایش دستمزد، استعفای رئیس جمهوری و توقف استفاده از نارنجک و گلوله پلاستیکی توسط پلیس هستند. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز