خبرگزاری کار ایران

نوذرپور مطرح کرد؛

ساخت ۵۰۰ ساختمان خارج از روستای بدون مجوز در حریم منطقه ۲۲

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۱۲۴

شهردار منطقه ۲۲ تاکید کرد: روستاهای واقع در حریم منطقه ۲۲ ظرفیت ایجاد مسیر گردشگری برای شهروندان را دارد و ما در برنامه‌ریزی نگهداشت فضای سبز منطقه به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که بتوانیم نیاز شهر تهران را درخصوص فضای سبز مورد نیاز پاسخگو باشیم.

به گزارش ایلنا، علی نوذرپور در جلسه بررسی مطالعات طرح ساختاری حریم پایتخت که با حضور محمد محمددوست، مدیرکل حریم شهرداری تهران برگزار شد، با بیان اینکه کارکرد اصلی منطقه ۲۲ کارکرد فراغتی و تفرجگاهی برای شهر تهران است، گفت: در برنامه‌ریزی نگهداشت فضای سبز منطقه به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که بتوانیم نیاز شهر تهران را درخصوص فضای سبز مورد نیاز پاسخگو باشیم.

وی تثبیت طرح تفصیلی منطقه را از اقدامات شاخص و اثرگذار حوزه شهرسازی در این منطقه دانست، اظهار داشت: با توجه به اینکه درصد بالایی از درآمدهای منطقه از شهرسازی است، هیچ گونه اقلام خلاف قانون انجام داده نشده است.

شهردار منطقه ۲۲ به حریم منطقه اشاره و تصریح کرد: حریم مناطق شهر تهران با توجه به اهمیت آنان نباید زیرمجموعه معاونت شهرسازی مناطق فقط باشد، بلکه باید از لحاظ خدمات شهری و اجتماعی برای آنان برنامه ریزی داشته باشیم.

نوذرپور با بیان اینکه روستاهای واقع در حریم منطقه ظرفیت ایجاد مسیر گردشگری برای شهروندان را دارد، خاطرنشان کرد: در برنامه‌ریزی نگهداشت فضای سبز منطقه به گونه‌ای عمل کرده‌ایم که بتوانیم نیاز شهر تهران را درخصوص فضای سبز مورد نیاز پاسخگو باشیم.

وی با بیان اینکه شهرداری به دنبال توسعه و پیشرفت عمرانی در روستاها است، ابراز داشت: شهرداری طبق قانون موظف به نظارت بر ساخت و سازها است و در برابر بی قانونی در ساخت و سازها طبق قانون عمل می‌کند.

شهردار منطقه ۲۲ با بیان اینکه قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی به تصویب شورای نگهبان می‌رسد عنوان کرد: رعایت قوانین هم تکلیف قانون و هم تکلیف دین است و قانون رفتار ما را تعیین می‌کند. اینکه انتظار داشته باشیم مسئولان به قانون توجه نکنند و از آن عدول کنند، انتظاری منطقی نیست.

نوذرپور با بیان اینکه عدم توجه به قوانین، روند پیشرفت و توسعه را با مخاطراتی روبه‌‌‌رو می‌کند، یادآور شد: در حال حاضر با تمام کنترل‌های انجام شده در محدوه حریم منطقه ۲۲، تعداد ۵۰۰ ساختمان خارج از روستاها بدون مجوز ساخته شده و این بسیار خطرساز است.

وی بر ایجاد بازارباغ‌ها، بازارچه‌های محلی و مسیرهای گردشگری در روستاها تاکید و بیان کرد: شهرداری منطقه ۲۲ این ظرفیت را دارد تا سرمایه‌‌‌گذاران بخش خصوصی در حوزه‌های فرهنگی، تفریحی و ورزشی را برای سرمایه‌‌گذاری به روستاها معرفی کند تا در اشتغال‌زایی جوانان روستا، گردشگری و ترویج فرهنگ‌های بومی روستاها کمک شایانی شود.

شهردار منطقه ۲۲ با اشاره به اینکه هدف شهرداری منطقه، مشارکت بین شهرداری، شوراهای روستا و مردم است، گفت: روستاییان می‌توانند با توجه به زیرساخت‌های روستاهای خود، برنامه‌ها و طرح‌های گردشگری و جذب توریست را تهیه و ارائه کنند و ما آنها را برای اجرا در اختیار سرمایه‌‌‌‌‌گذاران قرار می‌دهیم یا از خود روستاییان در اجرای طرح‌ها با نظارت شوراها و دهیاری‌ها استفاده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه، منطقه ۲۲ از لحاظ زیست محیطی و شهرسازی بسیار حساس و آینده‌‌‌‌ساز برای شهر تهران است، اظهار داشت: آینده زیست محیطی کسانی که در شهر تهران می‌خواهند زندگی کنند در دست تصمیمات مدیریت شهری امروز است و باید به این موضوع توجه داشته باشیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز