خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهور هنگام دریافت استوارنامه سفیر جدید پاکستان اعلام کرد:

اظهار امیدواری روحانی نسبت به عملیاتی شدن خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان

asdasd
کد خبر : ۷۲۳۱۲۱

رئیس‌جمهور مناسبات ایران با پاکستان به عنوان کشور دوست، همسایه و برادر را در زمینه‌های مختلف ممتاز دانست و تاکید کرد: توسعه و تقویت بیش از پیش روابط و همکاری‌های تهران – اسلام‌آباد با اهمیت و ضروری است.

به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوارنامه رفعت مسعود، سفیر جدید پاکستان در تهران با بیان اینکه دو ملت نسبت به هم علاقه‌ای دوستانه، برادرانه و تاریخی دارند، گفت: باید از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های موجود در راستای توسعه همه جانبه روابط و همکاری‌های مشترک استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه فرصت‌های بسیار خوبی برای گسترش همکاری‌های ایران و پاکستان در بخش‌های مختلف اقتصادی وجود دارد، اظهار داشت: احداث خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان یکی از پروژه‌های مهم دو کشور است و خوشحالیم که امروز توانسته‌ایم به تمامی تعهدات خود در این راستا عمل کرده و لوله انتقال گاز را به نزدیک مرز پاکستان برسانیم و امیدواریم این پروژه با تلاش مسئولان پاکستانی به زودی عملیاتی شود.

رئیس‌‌جمهور با بیان اینکه ایران منبع مطمئن تأمین انرژی برای پاکستان است، تصریح کرد: آماده احداث نیروگاه‌های بیشتر برای تأمین برق مورد نیاز این کشور هستیم.

روحانی با اشاره به اهمیت توسعه همکاری‌های ایران و پاکستان در آب‌های جنوب، خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت دو بندر مهم چابهار و گوادر به عنوان بنادری که مکمل یکدیگر هستند، به خوبی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مرزهای ایران و پاکستان باید مرزهای امن باشند، بر ضرورت تلاش در راستای توسعه امنیت مرزهای دو کشور و تسریع در آزادی مرزبانان گروگان در خاک پاکستان تأکید کرد.

رئیس شورای عالی امنیت ملی ایران، پاکستان و ترکیه را از بنیانگذاران سازمان همکاری اقتصادی (اکو) در منطقه دانست و ابراز داشت: باید در زمینه گسترش همکاری‌های اقتصادی و توسعه صلح و ثبات منطقه‌ای، همکاری نزدیک‌تری با هم داشته باشیم.

رفعت مسعود، سفیر جدید پاکستان نیز در این دیدار ضمن تقدیم استوارنامه به رئیس‌‌جمهور و تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، بر ضرورت تلاش برای توسعه و تقویت همه‌‌جانبه مناسبات و همکاری‌های دو کشور تأکید کرد.

وی با اشاره به اینکه دولت و مردم پاکستان، ایران را کشوری دوست و برادر می‌دانند و همواره برای ملت ایران احترام زیادی قائل هستند، بیان کرد: روابط و همکاری‌های دو کشور در بخش‌های مختلف به ویژه در زمینه خط لوله انتقال گاز از ایران روند خوبی دارد و خوشحالیم که می‌توانیم در بخش‌های مختلف با ایران همکاری کنیم.

سفیر جدید پاکستان با بیان اینکه مرزهای دو کشور باید امن باشند تا همکاری‌های اقتصادی و روابط مردم دو کشور بیش از پیش گسترش پیدا کند، یادآور شد: پاکستان متعهد به تضمین امنیت مرزهای خود با جمهوری اسلامی ایران است.

رفعت مسعود با بیان اینکه ایران و پاکستان نقش مهمی در توسعه صلح و ثبات منطقه‌ای دارند، عنوان کرد: گسترش همکاری‌های دو کشور در راستای امنیت منطقه‌ای و مبارزه با بی‌ثباتی و تروریسم فرصت‌ها را برای تروریست‌ها از بین خواهد برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز