خبرگزاری کار ایران

سردار مومنی در جمع خبرنگاران خبر داد؛

تفاهم ستاد مبارزه با مواد مخدر با سپاه و بسیج برای ساخت مراکز بازپروری معتادان

asdasd
کد خبر : ۷۲۲۳۴۲

براساس تفاهم‌نامه ستاد مبارزه با مواد مخدر با سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین، مقرر شد تا ۱۰ مرکز بازپروری راه‌اندازی شود که دو مرکز تا پایان سال راه‌اندازی و ما بقی در اوایل سال دیگر راه‌اندازی می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، اسکندر مومنی (دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر) در حاشیه بازدید از روند اجرای طرح جمع‌آوری معتادان متجاهر و خرده‌فروشان مواد مخدر در مناطق شوش هرندی و مولوی در جمع خبرنگاران گفت: در حوزه مواد مخدر برخی اولویت‌ها را دستور کار دادیم که این اولویت‌ها کوتاه‌مدت است.

وی افزود: در این مرحله زحمات اصلی بر دوش نیروی انتظامی است، همچنین همکاری شهرداری و بهزیستی و وزارت بهداشت نیز وجود دارد.

سردار مومنی با بیان اینکه در گام اول جمع‌آوری ساماندهی و درمان معتادان برای ما مهم است، خاطرنشان کرد: ظرفیت سروش با همکاری نیروی انتظامی که ۳۲۰۰ ظرفیت جدید در این مرکز ایجاد شده است که جوابگو ۱۵ هزار معتاد متجاهر تهران را دارد.

وی افزود: کسانی که خودشان را معرفی نکنند قانون آن‌ها را مجرم تلقی می‌کند، لذا معتادان باید جهت خود را به مراکز معرفی کنند و پس از انجام مهارت آموزی به چرخه جامعه بازگردند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر بیان کرد: تمهیدات لازم انجام شد و مقابله با مواد مخدر اراده مجموعه نظام است و سران در جلسه‌های برگزار شده، پیگیر موضوعات هستند و خلاءهای موجود در این راه تا پایان سال پرخواهد شد.

وی افزود: ما در خصوص نگهداری معتادان متجاهر و وارد کردن ضربه به بنیادهای اقتصادی قاچاقچیان بزرگ در حال فعالیت هستیم چراکه تا زمانی که بر پیکر قاچاقچیان ضربه نخورد، این مشکل پا برجا خواهد بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه نتیجه امضا تفاهم‌نامه این ستاد با سپاه پاسداران و بسیج مستضعفین چیست، تصریح کرد: طبق این‌ تفاهم‌نامه مقرر شد تا ۱۰ مرکز بازپروری راه‌اندازی شود که دو مرکز تا پایان سال راه‌اندازی و ما بقی در اوایل سال دیگر راه‌اندازی می‌شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز