خبرگزاری کار ایران

مدیرکل صنایع غذایی وزارت صمت بیان کرد:

دخالت برخی دستگاه‌ها در صنعت غذایی، باعث نارضایتی فعالان شده است

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۶۸۱

مدیرکل صنایع غذایی وزارت صمت گفت: ۱۷ دستگاه و سازمان دولتی در صنعت غذایی مداخله دارند که توجه بیش از حد برخی از آنها باعث مشکلاتی برای فعالان این حوزه شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، در پنجمین جشنواره برترین‌های صنایع غذایی که در اتاق بازرگانی ایران در حال برگزاری است، مهدی صادقی نیارکی مدیر کل دفتر صنایع غذایی دارویی و بهداشتی وزارت صمت با اشاره به نقش صنایع غذایی در صادرات غیرنفتی کشور و سهم آن گفت: بیشتر بودن سهم ارزش صادرات صنایع غذایی از سهم وزنی آن در صادرات غیرنفتی نشان‌دهنده تکمیل زنجیره ارزش این صنعت در کشور است. ۹۵ درصد صنعت غذایی توسط بخش خصوصی اداره می‌شود اما به دلیل ارتباط مستقیم آن با سلامت جامعه دستگاه‌های مختلفی بر روند آن تاثیرگذار هستند.

نیارکی ادامه داد: ۱۷ سازمان و دستگاه دولتی به صورت مستقیم در صنعت غذا دخالت دارندکه برای رسیدن به موفقیت باید تمام این دستگاه‌ها با یکدیگر هماهنگ باشند. متاسفانه توجه بیش از حد برخی از دستگاه‌ها به این صنعت باعث شده که برخی خود را ذی‌حق بدانند که این مساله در کنار نگرانی بیش از حد حاکمیت، مشکلاتی برای صنعت غذا ایجاد کرده‌ است.

وی با اشاره به سند راهبردی وزارت صنعت در این حوزه گفت: در این برنامه تاکید شده که توافق ۱۴ دستگاه صادرات این بخش از سه میلیارد دلار به شش و نیم میلیارد دلار افزایش یافته است. اکنون ۱۵ دستگاه اشتغال صنعتی کشور در این صنعت است و در دنیا بیش از یک میلیارد نفر در بخش کشاورزی و صنایع غذایی کار می‌کنند.

وی با اشاره به گردش مالی این صنعت گفت: در این صنعت، سالیانه هفت هزار میلیارد دلار گردش مالی وجود دارد و هم‌اکنون ۱۰ شرکت تولیدی در این حوزه بیش از یک و نیم میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است که روزانه یک میلیارد دلار درآمد دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز