خبرگزاری کار ایران

طرح مجلس برای ابطال خصوصی‌سازی‌های مشکل‌دار

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۶۳۸

نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی فوریت‌دار برای ابطال واگذاری بنگاه‌های اقتصادی که تخلفات در خصوصی‌سازی آن از سوی مراجع قضایی دیوان محاسبات کشور مورد تایید گرفته باشد، تدوین کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طرحی فوریت‌دار برای ابطال واگذاری بنگاه‌های اقتصادی که تخلفات در خصوصی‌سازی آن از سوی مراجع قضایی دیوان محاسبات کشور مورد تایید گرفته باشد، تدوین کردند.

طی این طرح بنا شده این واگذاری‌ها لغو شده و این بنگاه‌های اقتصادی به دولت بازگردند. مطابق این طرح خصوصی‌سازی‌هایی که با بیشتر از ۱۰ درصد تخلف در روند واگذاری مواجه هستند، باید به دولت بازگردانده شوند و در واقع آن واگذاری ابطال می‌شود. در این طرح، مجازاتی هم برای افرادی که به نحوی از انحا در این واگذاری‌های غیرقانونی دست داشتند یا اقدام به این واگذاری‌های غیرقانونی کردند، درنظر گرفته شده است.

محمد دهقان (نماینده چناران و طرقبه در مجلس شورای اسلامی) در این رابطه گفته است: ر مورد علت تهیه این طرح گفت: چندی قبل ۵۵ تن از نمایندگان انقلابی مجلس، نامه‌ای به رئیس قوه قضاییه ارسال کرده و خواستار رسیدگی دستگاه قضا، به موضوع خصوصی‌سازی و روند واگذاری‌ها شدند. ارسال این نامه، منجر به تشکیل پرونده در این قوه و رسیدگی به آن شد. دیوان محاسبات نیز به این موضوع ورود کرد و پس بررسی‌های خود، وجود تخلف در برخی واگذاری‌ها و خصوصی‌سازی‌ها را تایید کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز