خبرگزاری کار ایران

در وین مطرح شد؛

درخواست عراقچی از آمانو برای حفظ استقلال آژانس را در برابر فشارها

asdasd
کد خبر : ۷۲۱۳۰۸

معاون سیاسی وزارت امور خارجه از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا همانند سه سال گذشته، به طور حرفه‌ای و بی‌طرفانه با موضوعات مربوطه برخورد کند و استقلال آژانس را در برابر فشارهای برخی نیروهای مخرب بیرونی حفظ کند. 

به گزارش ایلنا، سید عباس عراقچی، معاون سیاسی وزارت امور خارجه که به دعوت همتای اتریشی خود در وین حضور دارد، به منظور رایزنی درخصوص آخرین وضعیت همکاری‌های فیمابین جمهوری اسلامی ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با یوکیا آمانو، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی، دیدار و گفت‌وگو کرد.

وی در این دیدار ضمن تشریح آخرین وضعیت همکاری‌های طرفین درخصوص راستی‌آزمایی اجرای برجام، به پیچیدگی و دشواری شرایط کنونی اشاره و ابراز امیدواری کرد که اتحادیه اروپا به وظیفه خطیر تاریخی خود در این راستا واقف باشد و بتواند توازن از بین رفته بین تعهدات و مزایای ناشی از توافق هسته‌ای را هرچه سریعتر بازگرداند؛ چراکه در غیر این صورت، دلیلی برای تداوم اجرای تعهدات از سوی جمهوری اسلامی ایران نیز وجود نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد کشورمان از مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خواست تا همانند سه سال گذشته، به طور حرفه‌ای و بی‌طرفانه با موضوعات مربوطه برخورد کند و استقلال آژانس را در برابر فشارهای برخی نیروهای مخرب بیرونی حفظ کند. 

در این دیدار، آمانو نیز ضمن اعلام رضایت از سطح همکاری‌ها میان آژانس و ایران در راستای اجرای برجام، نسبت به تداوم این همکاری ها ابراز امیدواری کرد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز