خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در جمع خبرنگاران:

اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد قانونی است

asdasd
کد خبر : ۷۲۰۸۷۹

شهردار تهران درباره اختلافی که میان شورای شهر و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری در خصوص اخذ عوارض ورود به محدوده طرح زوج و فرد در سال جاری وجود دارد، گفت: اخذ این عوارض قانونی است و شورای شهر آن را مصوب کرده و فرمانداری هم آن را لغو نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در حاشیه هفتمین همایش ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: آمارها نشان می‌دهد امسال وضعیت آلودگی هوا بهتر است و مسئولان شهری دلیل آن را اجرای جدی‌تر معاینه فنی و طرح LEZ می‌دانند، البته بارندگی و باد هم در این رابطه تاثیرگذار بوده است.

حناچی در پاسخ به این پرسش که چرا با وجود اینکه می‌گویند طرح زوج و فرد تاثیر چندانی ندارد باز هم می‌خواهند برای آن عوارض دریافت کنند؟ گفت: مطالعات پلیس راهور و شهرداری نشان می‌دهد طرح زوج و فرد به صورت آنی موثر بوده و در زمان‌هایی که این طرح از درب منزل اجرا شده اثر خود را گذاشته است اما این طرح به شکل مستمر در کاهش میزان آلایندگی تاثیر زیادی ندارد. اما اینکه چه طرحی را باید جایگزین طرح زوج و فرد کنیم هنوز در کمیته فنی در حال بحث است.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا دریافت عوارض برای ورود به طرح زوج و فرد در روز مخالف پلاک در سال جاری قانونی است یا خیر گفت: هر چیزی که به تصویب شورای شهر رسیده باشد و فرمانداری تهران هم آن را لغو نکرده باشد قانونی است. شورای شهر دریافت این عوارض را در سال جاری تصویب کرده و در خصوص کسانی که در پرداخت عوارض دیرکرد داشته‌اند تمهیداتی نیز اندیشیده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: به دلیل سوبسیتی که در بخش حمل و نقل ارائه می‌کنیم نمی‌توانیم در این حوزه از بخش خصوصی کمک بگیریم چرا که نمی‌توانیم سود این بخش را تامین کنیم.

حناچی در خصوص کنفرانس ملی مدیریت آلودگی هوا و صدا گفت: من اعتقاد ندارم چنین کنفرانس‌هایی بی‌اثر است ما زمانی می‌توانیم به نتیجه برسیم که تصمیمات هم جهت اتخاذ کنیم. میزان استفاده از خودروهای شخصی فزاینده است و میزان استفاده از حمل و نقل عمومی کاهنده است و از نظر من این به دلیل سیاست‌هایی است که همدیگر را خنثی می‌کنند.

شهردار تهران اضافه کرد: در حال حاضر 3 هزار اتوبوس در تهران کم داریم و این درست است که در حوزه حمل و نقل عمومی با مشکل مواجهیم اما در تلاش هستیم با کمک دولت و با دریافت فاینانس مشکلات را حل کنیم. متاسفانه حجمی که نیاز داریم از طریق کارخانجات داخلی قابل برطرف‌سازی نیست.

حناچی همچنین از ترخیص 85 درصد از 70 واگن مترو که در گمرک بودند خبر داد و گفت: واگن های ترخیص شده به واگن‌سازی تهران منتقل شدند و اوایل سال آینده آنها را در دسترس خواهیم داشت.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز