خبرگزاری کار ایران

هواشناسی خوزستان اعلام کرد:

ورود سامانه بارشی از یکشنبه به خوزستان/ هشدار جهت آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیلها

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۵۳۹

سازمان هواشناسی استان خوزستان، از ورود سامانه بارشی به خوزستان از اوایل یکشنبه هفته آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، بر اساس اطلاعیه سازمان هواشناسی خوزستان، بررسی آخرین نقشه های پیش یابی نشان دهنده ورود سامانه بارشی، از اوایل یکشنبه هفته آینده لغایت اواسط سه شنبه خواهد بود.

طی این مدت افزایش ابر، رگبار باران، رعدوبرق، وزش باد قابل ملاحظه به همراه تندباد لحظه ای و احتمال تگرگ در استان مورد انتظار است.

بیشترین شدت و حجم بارشها از اواسط روز دوشنبه تا اوایل وقت سه شنبه پیش بینی می شود؛ همچنین بیشترین حجم بارش ها در مناطق شمالی، شمال شرقی و شرقی استان برآورد می شود که آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیلها و رودخانه ها را در پی خواهد داشت.

بارش در ارتفاعات نیز به صورت برف پیش بینی می شود، همچنین شمال خلیج فارس طی این ایام مواج خواهد بود.

در این اطلاعیه آمده است، با توجه به حجم بارشها و مدت زمان کوتاه آن بویژه در حوزه های آبریز سدهای استان خوزستان، اکیدا توصیه می گردد نسبت به مدیریت خروجی سدهای استان در جهت کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم در نظر گرفته شود؛ همچنین به عموم مردم توصیه می شود از تردد غیرضروری در مسیرهای کوهستانی و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیلها جدا خودداری شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز