خبرگزاری کار ایران

برتری ایران مقابل چین؛

تاریخچه دیدارهای فوتبال ایران و چین

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۵۲۴

تیم های ملی فوتبال ایران تیم ملی چین تا کنون ۲۵ بار در مقابل یکدیگر صف آرایی کرده اند که حاصل این دیدارها ۱۳ پیروزی برای ایران، ۵ پیروزی برای چین و ۷ تساوی بوده است.

به گزارش ایلنا، در مرحله مقدماتی جام جهانی این دو تیم ۶ دیدار را مقابل هم برگزار کردند که ایران ۴ بار و چین ۱ یکبار پیروز شده اند و یک دیدار هم مساوی شده است.

در رقابتهای جام ملتهای آسیا هم مانند مرحله مقدمات جام جهانی تعداد دیدارها عدد ۶ بوده سهم ایران ۲ برده و ۴ دیدار هم به تساوی کشیده اما چین تا حالا در جام ملتها موفق به شکست تیم ملی فوتبال کشورمان نشده است. در مرحله مقدماتی المپیک تنها یک مسابقه انجام شده که تیم ملی چین فاتح این مسابقه بود. از سری مسابقات المپیک آسیایی؛ ایران و چین ۳ بار با یکدیگر صف آرایی کرده اند که تیم ایران ۲ برد کسب کرده است و بازی دیگر با نتیجه ی مساوی به پایان رسیده است. در بازی‌های دوستانه این دوتیم در مجموع ۹ بازی انجام شده که ایران ۵ و چین۳ مرتبه طعم پیروزی را چشیده اند و بازی دیگر برنده ای نداشته است.

نخستین و آخرین بازی دو تیم

نخستین دیدار این دو تیم در تورنمنت جام ملتهای ۱۹۷۶ روز ۲۱ مرداد۱۳۵۵ برگزار شد که تیم ملی ایران با حساب دو بر صفر رقیب خود را مغلوب کرد. آخرین دیدار این دو تیم روز ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ از سری مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۸ که تیم ایران با تک گل مهدی طارمی یک بر صفر حریف خود را شکست داد.

بهترین بردهای دو تیم

بهترین برد ایران با نتیجه ۴-۰ بوده که دو مرتبه تکرار شده است . برای اولین بار در چهارم بهمن ۱۳۶۳ در مسابقات نهرو کاپ هند و برای بار دوم در سی دی ۱۳۷۹ در مسابقات جام تمدن ها در تهران بدست آمده است. اما بهترین برد چین در برابر ایران بر می گردد به سال ۱۳۶۸ که تیم چین ۲ بر ۰ پیروز از میدان خارج شد.

مجموع گل‌های زده

در مجموع بازی ها ۶۳ گل به ثمر رسیده که سهم ایران ۴۲گل و سهم چین ۲۱ گل می باشد. بهترین گلزن از تیم ملی فوتبال کشورمان، علی دایی بوده که ۳ بار دروازه چشم بادامی ها را گشوده است. در سوی مقابل شائو جیایی با زدن ۲ گل بهترین گلزن چینی ها مقابل ایران بوده است.

کارنامه کی روش مقابل چشم بادامی‌ها

در زمان سرمربی گری کارلوس کی روش بر تیم تیم ملی کشورمان تنها ۲ دیدار بین تیم های ایران و چین برگزار شد که حاصل آن ۱ برد برای ایران بوده است و بازی دیگر با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. اولین تقابل تیم ملی ایران که در زمان سرمربی گری کی روش در تیم مل ایران به تاریخ ۱۶/۶/۱۳۶۵ در ورزشگاه المپیک شن یانگ بر میگردد که ایران مقابل مهمان خود یعنی چینی ها به تساوی ۰ - ۰ رضایت داد.

دومین دیدار ایران برابر چین با سرمربی گری مرد پرتغالی با پیروزی شیرین ایران مقابل چین همراه بود در بازی که قریب یکصد هزار نفر از تماشاچیان ایرانی در ورزشگاه آزادی آن را از نزدیک نظاره گر بودند؛ تک گل پیروزی بخش مهدی طارمی در نیمه دوم، ایران را در این بازی برنده کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز