خبرگزاری کار ایران

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور:

خدمات بیمه پایه بر عهده حاکمیت است

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۵۳

حسن صادقی بر این باور است که بیمه‌های پایه جز وظایف حاکمیتی است و سازمان تامین اجتماعی نباید این بار را بکشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حسن صادقی در هشتمین اردوی اعضای هیات‌مدیره کانون‌های کارگران بازنشسته و مستمری‌بگیران تامین اجتماعیِ مازندران، گفت: بیمه تکمیلی بازنشستگان باید تامین اجتماعی باشد نه بیمه پایه آنها.

وی افزود: بیمه پایه جز وظایف حاکمیتی دولت است. این را من نمی‌گویم، قانون اساسی ذکر کرده است.

صادقی با بیان اینکه باید نظام بودجه‌ای را به گونه ای بسازیم که خدمات بیمه پایه را به احاد مردم در خود ارائه کند، گفت: رئیس کانون عالی بازنشستگان آقای بیات برای ادامه خدمات دهی بیمه تکمیلی به مستمری بگیران بسیار خون دل می خورد.

رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری ادامه داد: کارگران بازنشسته نباید هزینه های بیمه تکمیلی را بپردازند. زمانی که دولت هزینه های بیمه پایه را متقبل شود، سازمان تامین اجتماعی به رایگان خدمات بیمه تکمیلی را ارائه می کند.

وی افزود: شاهد بودم دکتر نوربخش ۱۲۰ میلیارد تومان به‌منظور استمرار خدمات بیمه تکمیلی پرداخت کرد.

صادقی بر ضرورت اصلاحات پارامتریک در صندوق بازنشستگی سازمان تامین اجتماعی تاکید کرد و افزود: اگر اصلاحات اتفاق نیفتد، سازمان تامین اجتماعی نمی تواند مستمری ها را پرداخت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز