خبرگزاری کار ایران

در نشست ویژه عمان مطرح شد؛

ارتباط با عمان راه تجارت با افریقا را هموار می‌کند/ مسقط برای ایران فرش قرمز نمی‌اندازد

asdasd
کد خبر : ۷۱۹۲۴۴

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران تاکید کرد: ما باید ابتدا رقبا را بشناسیم تا بتوانیم بازار عمان را در اختیار بگیریم و با کشورهای دیگر رقابت کنیم و این که فکر کنیم با شش ماه بازاریابی می‌توانیم شرایط را برای کشور آماده کنیم دور از ذهن و غیرمنطقی است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، نشست امروز اتاق تعاون ایران با محوریت صادرات و بازاریابی در کشور عمان و ایجاد بازارهای هدف برای صادرات محصولات و فرآورده‌های کشاورزی و مصالح ساختمانی با حضور علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی، برنامه‌‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران، ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران، جمال حسین‌‌‌زاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی و جمعی از رؤسای کمیسیون‌های دیگر اتاق برگزار شد.

ارسلان قاسمی رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران در این نشست گفت: بخش کشاورزی اتاق تعاون به منظور یافتن بازارهای هدف برای صادرات محصولات کشاورزی تصمیم به راه‌اندازی نمایشگاه در عمان دارد که این نمایشگاه باید یک ماه قبل از شروع ماه رمضان باشد تا بتوانیم ذائقه مردم عمان را بهتر شناسایی کنیم.

در ادامه این نشست، علی مطیع جهانی معاون پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون ایران تصریح کرد: بازار عمان می‌تواند فرصتی برای ورود به بازارهای یمن و افریقا باشد ما پیش از این هم سعی در انجام این کار در کشورهای دیگر حاشیه خلیج داشته‌ایم اما شرکت‌های ایرانی نتوانستند فضای رقابت تحمل کنند و بازارها را از دست دادند.

وی افزود: در بندری در عمان فضایی را با طرف عمانی برای تجارت و ارائه محصولات و صنایع توافق کرده‌ایم که تفاهم‌نامه آن در حال تنظیم است و می‌تواند شرایط خوبی را برای تاجران ایرانی و شرکت‌های داوطلب برای ورود به بازار رقابت با کشورهای صادرکننده به عمان ایجاد کند.

معاون پشتیبانی، برنامه‌ریزی و تحقیقات اتاق تعاون اضافه کرد: مواد غذایی اصلی عمان از کشورهای امریکا، برزیل، استرالیا و کشورهای اروپایی تامین می‌شود و کشورهای آسیایی و ایران به ندرت در این بازار حضور دارند. شرکت‌های هندی، ترکیه‌ای و اماراتی در عمان در حال ساخت و ساز هستند و اصل ساخت و ساز در عمان در دست هندی‌ها است.

وی ادامه داد: البته افزایش و نوسانات نرخ ارز باعث شده شرکت‌های ایرانی که با کشورهای دیگر قرارداد بسته‌اند، نتوانند به تعهدات خود عمل کنند و از بازارها کنار بروند. البته در قراردادهایی که با عمان بسته می‌شود یکی از طرفین امضاکننده بانک است و مشکل جابه‌جایی پول وجود ندارد لذا بخش کشاورزی باید بازار خود را در عمان پیدا کرده و راه تجارت در این بخش را باز کند.

در ادامه این نشست، جمال حسین‌‌زاده نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با اشاره به جمعیت غیربومی عمان خاطرنشان کرد: نیمی از جمعیت چهار و نیم میلیونی عمان خارجی هستند و بازار این کشور تنها بازار عمان محسوب نمی‌شود البته بازار مرغ و تخم مرغ در حال حاضر در داخل هم مناسب نیست و شرایط صادرات نداریم.

وی ادامه داد: تاکنون بازار لبنیات عمان را عربستان و ترکیه در اختیار داشتند و سبزی و صیفی از تمام اقصا نقاط دنیا به عمان وارد شده است که البته ما هم این صادرات را به عمان داشته‌ایم. ما باید ابتدا رقبا را بشناسیم تا بتوانیم بازار عمان را در اختیار بگیریم و با کشورهای دیگر رقابت کنیم. اینکه فکر کنیم با شش ماه بازاریابی می‌توانیم شرایط را برای کشور آماده کنیم دوراز ذهن و غیر منطقی است.

نائب رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با تاکید بر اینکه با عمان روابط خوبی داریم اما این کشور برای ما فرش قرمز پهن نکرده است و ما باید برای ایجاد روابط تلاش کنیم، ابراز داشت: بازار مواد غذایی عمان در دست هند است و عرضه‌کنندگان مواد غذایی هم در این کشور هندی هستند لذا از ایران باید افرادی به بازارهای عمان فرستاده شوند که حرفه‌ای بوده و صاحب برند باشند.

حسین‌زاده افزود: مزیت ما نسبت به کشورهای دیگر در این بازار رقابتی نزدیکی به عمان و پایین بودن قیمت محصولات است اما با در این بازار با کشورهای قدرتمندی درگیر خواهیم بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز