خبرگزاری کار ایران

نمایندگان شورا در هیات حل اختلاف مالیاتی موظف به ارائه گزارش هستند

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۸۱۵

نایب رییس شورای اسلامی شهر تهران در نشست اعطای احکام نمایندگان شورا در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی تاکید کرد: منتخبان موظف به ارائه گزارش مرتب و ماهیانه از فعالیت خود به اعضای شورای اسلامی شهر تهران هستند.

به گزارش ایلنا، سیدابراهیم امینی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران و رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در نشست اعطای احکام نمایندگان شورای شهر در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی که در سالن شیبانی شورای شهر تهران برگزار شد، گفت: پیش از این دو نفر به عنوان نماینده‌ شورای شهر در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی با معرفی کمیسیون نظارت و حقوقی و رای اعتماد اعضای شورا به سازمان امور مالیاتی معرفی شده بودند که با توجه به تراکم پرونده‌های مربوط به شهرداری در این هیات‌ها، ۱۴ عضو جدید نیز به این تعداد افزوده شدند.

وی افزود: طبق نص صریح قانون مالیات‌های مستقیم رسیدگی به تمامی اختلافات مالیاتی به‌جز مواردی که صراحتاً برعهده مراجع دیگر است، برعهده‌ هیات‌های حل اختلاف مالیاتی است و تقریبا در تمامی موارد تنها مرجع دیگری که به‌جز این هیات‌ها صالح به رسیدگی هست، دیوان عدالت اداری است.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران با اشاره به ترکیب اعضای شعب حل اختلاف مالیاتی اظهار داشت: نکته مهم دیگر آن است که مطابق با قانون مالیات‌های مستقیم، جلسات هیات با حضور هر سه عضو رسمیت می‌یابد و بنابراین لازم است تا اعضا با وقت‌شناسی و توجه کافی به مسئولیت خود در جلسات حضور یابند.

امینی ادامه داد: بخش مهمی از درآمدهای عمومی کشور از طریق مالیات تامین می‌شود و اگر فضا به‌ نحوی باشد که افراد موفق به فرار از پرداخت مالیات شوند، به منافع عمومی کشور ضرر وارد می‌شود.

وی اضافه کرد: از سوی دیگر حقوق اشخاص نیز در این هیات‌ها از اهمیت خاصی برخوردار است، بنابراین نمایندگان شورا در این هیات‌ها باید با وسواس زیادی مراقب باشند که حق مودیان مالیاتی ضایع نشود و از طرفی دریافت مالیات به‌عنوان منبع مهمی از تامین بودجه عمومی کشور به دلیل فرار مالیاتی از بین نرود و این مساله اهمیت این هیئت را دوچندان می‌سازد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: رعایت حقوق عمومی و اشخاص نیازمند مطالعه دقیق و اشراف کامل نسبت به محتوای پرونده‌های ارجاعی جهت صدور رای‌‌ای عادلانه است و از آنجایی که نمایندگان به نمایندگی از تمامی اعضای شورای شهر در جلسات هیات‌های حل اختلاف حضور دارند، ایراد و اشکالات احتمالی نمایندگان شورا در این هیات‌ها به پای مجموعه‌ شورای شهر نوشته می‌شود، ضروری است به نحوی رفتار شود که با درنظررفتن حقوق قانونی هر دو طرف دخیل در پرونده تصمیمی عادلانه‌ اتخاذ شود.

امینی با اشاره به سوابق و تجربیات ارزشمند منتخبان شورای شهر برای حضور در هیات‌های حل اختلاف مالیاتی و ترکیب دو گروه افراد باتجربه و جوانان در این ترکیب تصریح کرد: باتوجه به اینکه منتخبان با رای همه اعضای شورای شهر انتخاب شده‌اند و به‌نمایندگی از تمامی اعضا در جلسات هیات‌های حل اختلاف حضور پیدا می‌کنند، منتخبان موظف به ارائه گزارش مرتب و ماهیانه از فعالیت خود به اعضای شورای اسلامی شهر تهران هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز