خبرگزاری کار ایران

جبران باسیل: امیر قطر محاصره را شکست/ پاسخ مثبت به بازگشت سوریه به اتحادیه عرب

asdasd
کد خبر : ۷۱۸۰۲۴

وزیر خارجه لبنان مشارکت امیر قطر در نشست اقتصادی عرب به میزبانی بیروت را شکست محاصره تحمیلی بر دوحه توصیف کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب گفت: «تمیم بن حمد آل ثلانی، امیر قطر با مشارکت در نشست توسعه اقتصادی عرب محاصره تحمیل شده بر دوحه را شکست».

باسیل از سوی دیگر با بیان اینکه ایده بازگشت سوریه به دامان جهان عرب پاسخ مثبت دریافت کرده است درباره بحران آوارگان توضیح داد: «این موضوع بسیار مهم است و امنیت منفعت لبنان و منفعت هر کشوری است که به توافق کشورهای شرکت‌کننده بپیوندد».

وی همچنین تأکید کرد که هنوز با سوریه در مورد بازگشت به اتحادیه عرب صحبت نشده و ما از موضع دمشق در قبال این موضوع خبر نداریم بلکه دیدگاه لبنان را بیان می‌کنیم، چرا که بازگشت دمشق به اتحادیه عرب بخشی از موضوع بازگشت آن به آغوش جهان عرب است.

نشست توسعه اقتصادی عرب روز گذشته- یکشنبه- در سایه غیاب چشمگیر رهبران عرب غیر از رئیس‌جمهوری موریتانی و امیر قطر با حضور گروه‌های نمایندگی برگزار شد. 

عربستان سعودی، امارات، بحرین و مصر از تاریخ پنجم ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی، روابط با قطر را قطع و به ادعای حمایت از تروریسم این کشور را تحریم کردند، اما قطر این ادعاها را تکذیب و چهار کشور مذکور را به تلاش برای اعمال حاکمیت خود بر تصمیم ملی دوحه و مداخله در امور داخلی آن متهم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز