خبرگزاری کار ایران

دعوت دبیر کل اتحادیه عرب برای حل بحران لیبی و لبنان

asdasd
کد خبر : ۷۱۷۳۱۰

دبیر کل اتحادیه عرب روز گذشته- چند روز پیش از برگزاری نشست توسعه اقتصادی عرب در بیروت همه را به رفع پیامدهای منفی بحران لیبی و لبنان فراخواند.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب طی سخنرانی در جمع وزرای خارجه و وزرای مرتبط با شورای اقتصادی و اجتماعی تدارکات نشست توسعه اقتصادی و اجتماعی عرب گفت: «من از عدم مشارکت هیأت لیبی در این نشست و نیز از شرایطی که کار را به اینجا رسانده بسیار ناراحت و متاسف هستم».

وی افزود: «امیدوارم پیامدهای این بحران برطرف شود. لبنان و لیبی دو کشور عزیز و محبوب برای تمام اعراب هستند». 

دبیر کل اتحادیه عرب تأکید کرد: «منطقه عربی با چالش‌های بیشماری در سطح توسعه روبه‌روست که این موضوع به تبلور چشم‌اندازهای جدید و ایده‌های خلاقانه و تکامل اقتصادی و هماهنگی سیاست‌ها نیاز دارد، چرا که هر کشور عربی قادر نیست به تنهایی با این چالش‌ها مقابله کند». 

دولت وفاق ملی لیبی روز دوشنبه با انتشار فیلمی از پاره پاره کردن پرچم این کشور و به پایین کشیده شدن آن از یکی از ستون‌های خیابان‌های بیروت، از عدم مشارکت در نشست بیروت خبر داد. 

این کلیپ‌های منتشر شده نشان می‌دهد که برخی افراد تصاویری از «امام موسی صدر» رهبر حزب شیعه لبنان که در سال ۱۹۷۸ در لیبی ناپدید شده است را در دست دارند. 

پیش‌بینی می‌شود که نشست اقتصادی بیروت با غیبت هر دو کشور لیبی و سوریه که عضویت آن از سال ۲۰۱۱ تعلیق شده است، برگزار شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز