خبرگزاری کار ایران

به همت سازمان بهزیستی خراسان‌رضوی؛

نخستین جشنواره قدم اول ویژه معلولان برگزار شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۷۹۲

باهدف استعداد یابی نخبگان و ایجاد انگیزش معلولین و کم‌توانان این جشنواره در رشته‌های مجری‌گری، گویندگی و استندآپ تحت عنوان قدم اول برگزار شد.

به گزارش ایلنا از مشهد، پور یوسف رییس سازمان بهزیستی خراسان رضوی در مراسم اختتامیه جشنواره قدم اول در سخنانی با اشاره به نقش توانمندسازی معلولان دررشد و ارتقا زندگی این قشر گفت: باید تلاش کنیم تا دیوار دیداری معلولان با جامعه برداشته شود.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با اجرای طرح جامع شاهد خدمات بهینه‌ای در سال‌جاری به جامعه هدف‌مان بود و امیدواریم در بودجه سال آینده با قوت بیشتر این طرح مورد حمایت و اجرا شود.

همچنین شیران نماینده مردم مشهد در مجلس در سخنان کوتاهی با تاکید بر اینکه معلولیت محدودیت نیست، گفت: مجلس به‌ویژه کمیسیون اجتماعی سعی خواهیم کرد سال آینده با افزایش اعتبارات مصوب بودجه ۹۸ سازمان را در راه خدمت  به این قشر نیاز به حمایت ویژه قرار دهیم.

فیروزی معاون توانبخشی این سازمان در استان نیز در سخنانی نقش هنر در توانمند سازی معلولان را یادآور شد و گفت: بستر توانمندسازی با ایجاد و بارور سازی عزت نفس، اعتماد و جرات فراهم می‌شود که متاسفانه یک تبعیض تاریخی را به این قشر شاهدیم.

وی تاکید کرد: هنر می‌تواند این خلا را با تکیه بر ایجاد نشاط و روحیه خودباوری پرکرده و علاوه بر آن زمینه ابراز استعدادهای نهفته را فراهم سازد.

فیروزی همچنین گفت: تاکنون جشنواره‌های متعددی از جمله تئاتر، عکاسی، گویندگی و کاریکاتور برگزار شده و هر مقطع زمینه عرضه و بروز استعدادهای نهفته‌ای را به جامعه فراهم ساخته است. در این جشنواره با فراخوانی که صورت گرفت بیش از ۷۰ اثر به دبیرخانه رسید که پس از بازبینی هیات داوران برجسته این سه رشته ۱۱ اثر برگزیده و ۱۶ اثر نیز قابل تقدیر شدند.

وی تعداد افراد معلول تحت پوشش را ۱۱۶ هزار نفر عنوان کرد و گفت: خوشبختانه افراد مستعد و توانمندی در این افراد حضور دارند طوری‌که در پارالمپیک آسیایی ۱۲ مدال از معلولان خراسان رضوی بود. استفاده از افراد دارای معلولیت که مقبولیت و مسئولیت‌پذیری دارند زمینه بروز استعداد و استفاده از ظرفیت ۱۵ درصد جمعیت کشور که به نوعی کم توان یا کهنسال و معلولیت‌های مختلفی را دارند فراهم کرده و در رشد و تعالی جامعه مثمرثمر خواهد بود.

در پایان این جشنواره با اهدا لوح و تندیس همراه جوایز نقدی از برگزیدگان تقدیر شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز