خبرگزاری کار ایران

تعیین تکلیف درباره ۵۸ پرونده صنعتگران استان فارس؛

فسخ قراردادهای ساخت و ساز با جدیت دنبال می‌شود

asdasd
کد خبر : ۷۱۶۴۱۷

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از رسیدگی و بررسی و تعیین تکلیف 58پرونده راکد صنعتگران در شهرک‌ها و نواحی صنعتی فارس خبر داد و گفت: این پرونده‌ها مربوط به متقاضیانی است که در سال های قبل از سال92 با این شرکت قرارداد منعقد کرده اما ساخت و سازی نداشته‌اند.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی فارس، افزود: با بررسی این پرونده‌ها درنهایت 17 پرونده منجر به فسخ قطعی،30پرونده منجر به اعطای مهلت و 5پرونده تجدید وقت،3پرونده انصراف و 3 پرونده نیز از دستورکار خارج شد.

خالد فتوحی بابیان اینکه تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فسخ و آزادسازی آنها از برنامه‌های مهم است گفت: با واگذاری اراضی راکد به متقاضیان دیگر، روند ساخت‌وساز و اجرای طرح‌های صنعتی شتاب می‌گیرد.

وی تصریح کرد: با نظارت بر روند ساخت‌وساز واحدهای صنعتی و تعیین فرصت قانونی و مهلت برای ساخت‌وساز، امکان بورس‌بازی زمین و سوءاستفاده افراد سودجو در فضای شهرک‌های صنعتی فارس وجود ندارد.

فتوحی اضافه کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی فارس بر اساس دستورالعمل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و در راستای انجام تعهدات طرف‌های قرارداد، پس از دو مرحله ارسال اخطاریه و تجدید وقت، نسبت به تعیین تکلیف قراردادهای راکد و فعال کردن مطلوب اراضی غیرفعال در شهرک‌ها و نواحی صنعتی در نشست هیأت حل‌اختلاف و داوری اقدام می‌‌کند.

وی عدم دریافت پروانه ساختمانی، عدم ساخت‌وساز، عدم اخذ پروانه پایان کار، بدهی مالی، بدهی حق شارژ و گاز، انقضا اعتبار یا ابطال جواز تأسیس و عدم انعقاد قرارداد و تحویل را ازجمله موارد تخلف طرف‌های قرارداد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی اعلام کرد که در جلسات هیأت حل‌اختلاف و داوری مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مدیر حقوقی و امور قراردادهای شرکت شهرک‌های صنعتی فارس تعیین‌تکلیف قراردادهای راکد و غیرفعال از طریق هیأت حل‌اختلاف و داوری را یک راهکار تخصصی در برخورد با واحدهای متخلف بدون ارجاع به مراجع قضایی دانست و خاطرنشان کرد: فسخ قراردادهای راکد و غیرفعال در شهرک‌های صنعتی با جدیت دنبال خواهد شد تا به‌واسطه آن، زمین موردنیاز برای سرمایه‌گذاران واقعی برای ایجاد واحدهای تولیدی و فرصت‌های شغلی در سطح این استان فراهم شود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز