خبرگزاری کار ایران

وزیر راه در گرگان مطرح کرد:

وجود سه هزار و ۳۰۰ نقطه حادثه‌خیز در کشور/ اختصاص بودجه برای رادار هواشناسی گلستان

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۸۷۰

وزیر راه در سفر به استان گلستان گفت: سه هزار و ۳۰۰ نقطه در کشور حادثه خیز است.

به گزارش ایلنا،  وزیر راه و شهرسازی در جلسه شورای اداری گرگان با اعلام این مطلب افزود: سه هزار و 300 نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که از این تعداد، هزار و 760 نقطه برای رفع حادثه اولویت دارد.

محمد اسلامی افزود: هوشمندسازی راه‌ها در دستورکار است تا با ایمن سازی جاده ، خطر را برای رانندگان کاهش دهیم.

وی گفت: اگر بخش خصوصی در این زمینه وارد شود از آنها حمایت خواهیم کرد.

وزیر راه و شهرسازی همچنین به کمربندی گرگان اشاره کرد و افزود: این کمربندی جزو اولویت‌ها است اما معارضاتی دارد و باید مشکلات برطرف شود.
 
اسلامی درخصوص بافت فرسوده نیز گفت: نباید به امید رسیدن بودجه دست روی دست گذاشت. می‌توان با تجمیع سرمایه‌ بخش خصوصی ، این طرح را دنبال کنیم.
 
وزیر راه و شهرسازی افزود: ساخت  2 هزار و 900 واحد مسکونی در بافت فرسوده برای سال آینده در گلستان در نظر گرفته شده که پاسخگوی استان نیست و نیاز است توجه بیشتری به این بخش شود.
 
اسلامی همچنین از در نظر گرفتن بودجه برای رادار هواشناسی گلستان خبر داد و گفت: این بودجه از محل ماده 10 تامین خواهد شد.
 
وزیر راه و شهرسازی همچنین به نشتی 35 درصدی آب در شبکه فرسوده آب گرگان اشاره کرد و گفت: آبفای شهرستان باید با  تلاش شبانه روزی مشکلات را برطرف کند.
 
در این جلسه نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی گفت: در استان 2 هزار تخت بیمارستانی دیگر نیاز است و شاخص‌های درمانی ما نیز باید افزایش یابد.
 
نورمحمد تربتی نژاد افزود: برای راه‌اندازی سامانه راهدار هواشناسی ۱۸ میلیارد تومان هزینه نیاز است و اگر دولت حمایت کند از بسیاری از خسارات طبیعی جلوگیری خواهد شد.
 
دیگر نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی نیز در جلسه شورای اداری گرگان گفت:  با توجه به شرایط اقلیمی  در تولید شماری از محصولات کشاورزی رتبه اول و دوم را داریم اما به سبب نداشتن صنایع تبدیلی با مشکل مواجه‌ایم .

نبی هزار جریبی افزود: چوب سرسبزی اندک استان را می‌خوریم و دچار محرومیت‌های بسیاری هستیم.
 
وی همچنین گفت: جاده ساری- گرگان- گنبد دیگر پاسخگوی این تعداد رفت و آمد جاده‌ای نیست و باید جاده جایگزینی برای آن در نظر گرفت.
 
وزیر راه و شهرسازی به همراه دیگر وزرای هیات دولت رئیس‌جمهور را در سفر 2 روزه به گلستان همراهی می‌کند.

رئیس جمهور برای افتتاح طرح‌های اقتصادی، صنعتی و بهداشتی از دیروز به گلستان سفر کرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز