خبرگزاری کار ایران

اویل پرایس:

شکست سیاست انزوای ایران/ بی‌توجهی کره‌جنوبی ژاپن و هند به تحریم‌های واشنگتن

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۷۸۹

در حالیکه مقام‌های آمریکا مدعی هستند معافیت‌های بیشتری برای تجارت با ایران در نظر نخواهند گرفت، ژاپن، کره جنوبی و هند اخیرا اعلام کردند که بار دیگر در ماه جاری خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرند.

به گزارش ایلنا به نقل از اویل پرایس، برایان هوک نماینده ویژه ایالات متحده در مورد  ایران، چندی پیش اعلام کرد که آمریکا قصد ندارد به هیچ عنوان معافیت‌های بیشتری به خریداران نفتی ایران اعطا کند این در حالی است که ژاپن و  کره جنوبی اخیرا اعلام کرده‌اند که بار دیگر در ماه جاری خرید نفت از ایران را از سر می‌گیرند.

هوک در کنفرانس صنعت نفت در امارات متحده عربی گفت: ما هرگز نمی‌خواهیم معافیت‌های بیشتری در مورد نفت ایران به خریداران اعطا کنیم آنها اکنون از انزوای اقتصادی که ما بوسیله تحریم‌هایمان برایشان ایجاد کرده‌ایم رنج می‌برند می‌خواهیم کاری کنیم که آنها تمام درآمدشان را از دست بدهند بنابراین معافیت‌های بیشتری در مورد ایران در نظر نخواهیم گرفت.

ایالات متحده آمریکا بعد از اعمال تحریم‌های جدید علیه اقتصاد و صنایع نفتی ایران به هشت کشور برای ادامه خرید نفت از ایران معافیت اعطا کرد.

کشورهای چین، هند، ژاپن، کره جنوبی، ترکیه، تایوان، ایتالیا و یونان شامل این معافیت‌ها شدند. با این حال واشنگتن اعلام کرده است که توقع دارد این کشورها هم به تدریج خرید خود از ایران را به صفر برسانند. این در حالی است که اخیرا مقام‌های ژاپن و کره جنوبی اعلام کردند که در ماه جاری واردات نفت از ایران را از سر می‌گیرند.

چین و هند همچنین خرید نفت خود را از ایران به نسبت قبل از تحریم‌ها  کاهش داده‌اند، اما از اعلام تمایل خود برای ادامه تجارت با ایران خودداری نکردند. به ویژه هند که چندی پیش اعلام کرد مکانیسم پرداختی برای نفت ایران طراحی شده است و می‌تواند بدون تحت تاثیر قرار گرفتن از تحریم‌های آمریکا روابط تجاری ایران و هند را برقرار کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز