خبرگزاری کار ایران

محمد اسلامی در گرگان مطرح کرد:

رفع نقاط حادثه‌خیز مهمترین برنامه وزارت‌راه/ شناسایی 3300 نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۶۳۷

وزیر راه و شهرسازی از شناسایی 3 هزار و 300 نقطه حادثه‌خیز در راه‌های کشور خبر داد.

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی امشب در شورای اداری شهرستان گرگان اظهار داشت: اصلاح یک‌هزار و 760 نقطه حادثه‌خیز در اولویت قرار دارد. رفع نقاط حادثه‌خیز در کشور برای جلوگیری از کاهش تلفات انسانی ناشی از سوانح رانندگی مهمترین برنامه این وزارتخانه است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه جاده گرگان - بجنورد - قوچان برای روان‌سازی محور زیارتی مشهد در قالب یک پروژه 560 کیلومتری بزرگراهی دارای ردیف اعتباری است، متذکر شد: باید هر چه سریع‌تر این پروژه در استان گلستان تکمیل شود. همچنین دلیل کندی پروژه بزرگراهی استان گلستان وجود معارض خصوصی است و رفع آن وظیفه استانداری است. با رفع معارض تکمیل 50 کیلومتر باقی مانده بزرگراه در گلستان با سرعت بیشتر پیگیری می شود.

وزیر راه و شهرسازی درباره جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی گلستان گفت: این کمبودها منوط به جلب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و حمایت‌های دولت است. باید بستر سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در تامین زیرساخت‌ها در گلستان فراهم شود.

وی با بیان اینکه استان گلستان از لحاظ کشاورزی به‌ویژه تولید گندم مرغوب از جایگاه خوبی در سطح کشور برخوردار است، تاکید کرد: باید کمک شود از این ظرفیت برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی استفاده شود.

اسلامی درباره کمبود آب شرب در مرکز استان گلستان خاطرنشان کرد:  میزان هدر رفت آب شهر گرگان حدود 30 تا 35 درصد است که باید اصلاح شبکه آب اولویت کاری استان باشد. همچنین اضافه برداشت از سفره‌های زیرزمینی برای تامین آب‌شرب شهر گرگان می‌تواند مشکلات منطقه را دو چندان کند و باید طرح آب‌شیرین کن در مرکز استان گلستان با جذب سرمایه‌گذار پیگیری شود. دولت هم دنبال بسترسازی برای سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی در تمام حوزه‌های اقتصادی در سطح کشور است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز