خبرگزاری کار ایران

۱۶ صندلی داغ لیگ خلیج فارس؛ از امپراتور، ژنرال، شهریار تاجادوگر و شیر ژرمن

هیجان‌انگیزترین فصل تاریخ فوتبال ایران با مربیان جالب توجه

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۵۲۰

نیم فصل دوم هجدمین دوره لیگ برتر فوتبال کشورمان با رقابت مربیانی همچون کریمی، قلعه نویی، قطبی، تارتار، گل محمدی و ... داغ خواهد بود.

به گزارش ایلنا، در لیگ برتر فوتبال کشورمان با حضور 16 تیم برگزار می شود که سه تیم اول با 31 امتیاز تنها به خاطر  تفاوت تفاضل گل جایگاه متفاوتی دارند. این اختلاف اندک و رقابت نزدیک از بالا تا پایین جدول برقرار است. در چنین شرایطی تقریبا برابری تفاوت مربیان و فوت کوزه گری آنان است که سرنوشت قهرمانی، سهیمه یا سقوط تیم ها را مشخص می‌کند. هر کدام از این مربیان راه و روش جالبی دارند که متخص به خودشان است.

امیرقلعه نویی: او با سپاهان در صدر جدول قرار دارد و تیم یکدست و هماهنگی که جمع کرده است که کی روش استنلی یکی از مهمترین بازیکنان امیر قلعه نویی و در صدر جدول گلزنان قرار دارد. تیم های حریف از هرگونه ضربه های ایستگاهی و یا اوت دستی که زرد پوشان اصفهانی به دست می آورند، می ترسند چرا که معتقدند تیم قلعه نویی در این کار خِبره است.

یحیی گل محمدی: پیش از شروع فصل کمتر کسی تصور می کرد پدیده با بازیکنان جوان و کمتر شناخته شده اش برای قهرمانی رقابت کند؛ اما گل محمدی نشان داده در زمینه مربیگری هر جا که باشد رقیب قدرتمندی برای رقبا محسوب می شده و او با پدیده، شگفتی ساز لیگ بود.  هر چند تیم گل محمدی در زمین مشکلی نداشت اما مشکلات مالی دامن تیم او را گرفت به همین دلیل او به این مشکلات اعتراض و حتی استعفا کرد. با این حال با تغییرات مالکیت اکنون به نظر می‌رسد یحیی همچنان جزو شانس های قهرمانی لیگ برتر است.

برانکو ایوانکوویچ: این سرمربی که در میان هواداران به پروفسور معروف است در سه سال اخیر پرسپولیس با هدایت او و ارائه بازی هجومی توانسته، همواره جدی ترین مدعی قهرمانی باشد و سال گذشته هم قهرمان شد. از دست دادن بازیکنان کلیدی، بسته بودن پنجره نقل و انتقالات هیچ کدام نتوانست مانع این شود که او در لیگ قهرمانان آسیا به فینال برسد یا در جدول لیگ برتر جزو بالانشینان نباشد. با تزریق بازیکنان جدید در تعطیلات نیم فصل پرسپولیس قهرمانی را جدی تر دنبال می کند.

ژرژ لیکنز: سرمربی جدید تراکتور هر چند خیلی دیر جمع تبریزی ها اضافه شده اما تجربه و کارایی ستاره های تراکتور به حدی است که بتوان آنها را مدعی قهرمانی دانست.  عملکرد لیکنز در لیگ برتر ایران محک نخورده اما روزمه خوب او در کشور بلژیک و معرفی نسل کنونی فوتبالیست های بزرگ کشورش غیر قابل انکار است اما ماندگاری و جام های کمی در تیم های تحت هدایتش داشته است. تراکتور با فراهم کردن بهترین ها به دنبال قهرمانی است.

وینفرد شفر: این مربی آلمانی که به شیر ژرمن ها معروف است با خروج چند بازیکنان کلیدی و عدم جذب بازیکنانی در اندازه قبلی کمی از کورس قهرمانی عقب مانده است. اضافه شدن فرهاد مجیدی به نیمکت استقلال توانست از نظر روحی آرامش خوبی به بازیکنان و هواداران این تیم اضافه کند. ضمن اینکه شفر دلگرم به بازگشت بازیکنانی مانند نور افکن و شجاعیان است تا دوباره در قامت بالانشین ظاهر شود.

مهدی تارتار: بازیکن سابق پرسپولیس مراحل مربیگری را پله پله طی می کند و در تیم های شهرستانی نتیجه خوبی گرفته است. پارس جم با وجود هزینه کرد پایین در رده ششم جدول ایستاده است. اگر کمبود بازیکن و مصدومیت گریبانگیر شاگردان تارتار نشود تیم او می تواند برای رتبه پنجم بجنگند و بنابراین رقابت مقابل این تیم برای از دست ندادن امتیاز بسیار داغ خواهد بود.

افشین قطبی:  شاید یکی از اصطلاحات ماندگار افشین قطبی "دل شیر" است. فولاد خوزستان در این فصل چند مرتبه ای مربی تعویض کرده است اما افشین قطبی از شروع آمدنش تراکتور تقوی را پشت سر گذاشت و نشان داد خودش و تیمش برای نیم فصل دوم انگیزه های بالایی دارند. قطبی در میان هواداران به امپراتور معروف است حالا می خواهد از با استعدادهای ناب خوزستان امپراتوری قوی بسازد که در نیم فصل دوم امتیاز به سختی از دست می دهند.

علی دایی: شهریار فوتبال ایران اردوی خارجی تیمش را به خاطر شرایط مالی کارخانه ساپیا لغو کرد. تیم دایی نسبت به  نیم فصل اول یک تغییر مهم کرده است خروج ترابی. مهدی ترابی به خاطر اثبات شایستگی اش و حضورش در جام ملت های آسیا روی روند هجومی ساپیا تاثیر به سزایی داشت. چشم شهریار به بازیکنانی جوان و پراز انگیزه خود است که با خریدهای جدید مشغول تقویت سایپا است و باید دید این تیم که در آسیا نیز حضور دارد، چه شرایطی در نیم فصل دوم دنبال خواهد کرد.

حسین فرکی: نزدیک به دو فصل تیمی را هدایت نکرده اما او دو بار قهرمانی لیگ برتر را با سپاهان و فولاد خوزستان تجربه کرده است. برای بازگشت او چه جایی بهتر از پیکان که تا اواخر نیم فصل اول بالانشین بوده و توانایی فنی این کار را دارد. فرکی گفته که عملا بازیکن خروجی ندارد. به نظر می رسد هدف بازیکنان این تیم ابتدا کسب سهمیه و در صورت امکان جنگیدن برای رتبه های بالاتر است.

علیرضا مرزبان: به نظر می رسد استراتژی این مربی برای حفظ  نفت مسجد سلیمان به دست آوردن امتیازات ممکن از هر بازی باشد. از زمان حضور مرزبان چند بازیکنی از این تیم جدا شده اند و او هم اکنون با شناخت کاملی می خواهد خودش را نشان بدهد. نباید فراموش کرد که مرزبان در برهه‌ای دستیار قطبی بوده و اختلافاتی هم بین آنها وجود داشت. همین موارد باعث شده او برای اثبات توانایی هایش در مسجد سلیمان همه تلاشش را بکند.

رضا مهاجری: با اینکه مهاجری با سمت مدیریتی با تراکتور استارت زد اما در نهایت هدایت فنی ماشین سازی را به عهده گرفت. از زمان حضورش در ماشین سازی بد نتیجه نگرفته و توانست استقلال را در تبریز متوقف کند. کنعانی زادگان از شاگردان مهاجری به تیم ملی دعوت شده و این مورد انگیزه بقیه شاگردان او را تحریک کرده تا بهترین بازی خود را ارائه بدهند. با اینکه هم اکنون در رده سیزدهم هستند اما اختلافشان با دیگر تیم ها در حدی هست که بتوان این تیم را به رده بالاتری برد.

علیرضا منصوریان : بعد از اینکه نمازی نتوانست نتیجه لازم را با ذوب آهن بگیرد علیرضا منصوریان جایگزین او شد. منصوریان در حال جذب بازیکنان مدنظرش به ذوب آهن است. منصوریان تمام تلاشش را می کند تا خاطره تلخ خروجش از استقلال جبران شود. منصوریان در این فصل اگر بتواند ذوب آهن را به میانه میدان برساند به هدفش رسیده و در فصل بعد با خیال راحت می تواند به سوی قهرمانی گام بردارد.

علی کریمی: کریمی در زمانی که فوتبال بازی می کرد به خاطر دریبل هایش به جادوگر معروف بود. جادوگر امروز به فکر احیای شرایط تیم سپیدرود است. او در تعطیلات نیم فصل به دنبال بازیکنان جوان و جویای نام می گردد و اینکه بازیکنی مانند پیام صادقیان را به تیم خود آورده تا موجب بقای سپیدرود در لیگ برتر بشود. اگر کریمی نتواند بازیکنان دلخواهش در تعطیلات نیم فصل جذب کند کارش به دشواری خواهد برد. 

با همه این تفاسیر یعنی نیم فصل دوم لیگ برتر فوتبال داغ و نفسگیر دنبال می شود و فوتبال ایران هیچگاه در لیگ خود اینچنین مربیان بزرگی در خود نداشته است؛ حضور علی دایی، علی کریمی، برانکو ایوانکوویچ، وینفرد شفر، افشین قطبی، یحیی گل محمدی، امیر قلعه‌نویی، علیرضا منصوریان، ژرژ لینکز و ... می‌تواند اوج هیجان در تاریخ فوتبال ایران تلقی شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز