خبرگزاری کار ایران

پشت پای علی دایی به شفر و قلعه‌نویی

asdasd
کد خبر : ۶۱۲۵۵۷

دو تا سهمیه لیگ قهرمانان مانده و پنج تیم امیدوار. البته که سایپا، ذوب‌آهن و استقلال برای نایب‌قهرمانی می‌جنگند اما سومین سهمیه لیگ برتری چشم پیکان و حتی فولاد را هم گرفته و رقابت بالانشین‌های جدول را دوچندان حساس کرده است.

به گزارش ایلنا، برای نایب‌قهرمانی، استقلال جام حذفی را هم دارد اما هر چه باشد رقیب دیرینه‌اش برای دومین بار متوالی قهرمان شده و نزدیک‌تر شدن به این تیم هم حالا ارزشی پیدا کرده برای خودش. به اندازه سایپا و استقلال، تیم‌ قلعه‌نویی هم برای نایب‌قهرمانی شانس دارد و با رقابت این سه تیم، بعید است که پیکان و فولاد سهمیه بگیرند.

 

جامی که لیگ برتری‌ها را مدام به جان هم می‌انداخت، این بار مشتری چندانی نداشت. در واقع پرسپولیس آن را زمین نگذاشت که تیم دیگری برای به چنگ آوردنش خود را به دردسر بیندازد. تیم برانکو جوری قهرمان شد که دیگر کسی جام را حتی در رویاهایش نبیند. رویای امروز بالانشین‌های لیگ برتر نشستن در کمترین فاصله از پرسپولیس است.

اینگونه بود که سکوی دومی اینقدر ارزش پیدا کرد. حالا به جای هیجان  قهرمانی، تب دومی لیگ برتر را فرا گرفته و جدی‌ترین مدعی‌اش هم سایپا است. تیم جوان علی دایی که پیشرفت هر روزه‌اش ملموس بود، حالا به نزدیک‌ترین فاصله از قهرمان زود هنگام لیگ برتر رسیده.

تا سوت پایان لیگ هفدهم، دو هفته بیشتر نمانده و اگر حساب پرسپولیس را از بقیه بالانشین‌ها جدا کنیم، می‌ماند سایپا، ذوب‌آهن، استقلال، پیکان و اگر خوشبین باشیم، فولاد. اینها تیم‌هایی هستند که با اختلاف امتیازی دورقمی نسبت به پرسپولیس، رده‌های دوم تا پنجم را مال خود کرده‌اند اما جایگاه هیچکدامشان محکم نیست.

سایپا با 50 امتیاز فعلا دوم است، ذوب‌آهن 49 امتیاز گرفته، استقلال 48، پیکان 45 و فولاد هم 43. با این حال نمی‌توان پیش‌بینی کرد که کدام تیم‌ها به لیگ قهرمانان می‌رسند و سهمیه برای کدام‌شان حسرت می‌شود. داستان اما وقتی جالب‌تر می‌شود که بدانیم این تیم‌ها قرار است در همین دو هفته پیش‌رو با هم مقابله کنند.

سایپا بازی یکی مانده به آخرش را در خانه مقابل گسترش فولاد برگزار می‌کند که بعید است بازنده شود. بازی با پیکان اما به این آسانی نیست چرا که جلالی و شاگردانش هنوز به آسیایی شدن امیدوارند. درست مثل ذوب‌آهن که اگر چه بازی هفته آینده‌اش برابر پرسپولیس به دلیل قهرمانی زودهنگام این تیم خیلی سخت به نظر نرسد (مگر اینکه شاگردان برانکو دنبال رکورد باشند) اما قطعا در خانه نفت که برای بقا می‌جنگد، به دردسر خواهد افتاد.

استقلال اما هر دو بازی‌اش دشوار است. آبی‌ها ‌ابتدا باید با پیکان که همچنان دنبال سهمیه هستند، بجنگند و بعد از آن هم با سپاهان که خطر سقوط هنوز تهدیدش می‌کند اما آیا پیکانی که دو بازی آخرش را قرار است برابر استقلال و سایپا برگزار کند، می‌تواند به گرفتن سهمیه آسیا امیدوار باشد؟ یا حتی فولاد که یکی از حریفان پیش‌رویش سپیدرود (که سقوطش هنوز غیرممکن نشده) است و آخرین بازی خود را باید مقابل تراکتورسازی برگزار کند؟

شاید نه به اندازه سایپا و ذوب‌آهن و استقلال اما اگر روی کاغذ حساب و کتاب کنیم، برای تیم‌های پنجم و ششم هم چند درصدی شانس می‌ماند. مهم‌تر از سهمیه آسیایی اما نایب‌قهرمانی است که ذهن سایپا را بدجوری به خودش مشغول کرده و ذوب‌آهن و استقلال هم از آن غافل نیستند. برای ایستادن بر سکوی نایب‌قهرمانی، تیم دایی تنها 3 امتیاز می‌خواهد؛ این 3 امتیاز را گسترش به نارنجی‌ها هدیه می‌کند؟

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز