خبرگزاری کار ایران

شهرداری مکلف به جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه‌های نیمه تمام شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۳۷۱

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به پایان یافتن بررسی فصل نخست برنامه 5 ساله سوم شهرداری گفت: شهرداری برای اولین بار به صورت رسمی ملزم به جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای پروژه های نیمه تمام شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اعطا در حاشیه جلسه علنی امروز شورای شهر تهران که به بررسی جزئیات برنامه سوم توسعه شهری اختصاص داشت، در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز از 5 فصل برنامه 5 ساله سوم، بررسی و تصویب فصل نخست به اتمام رسید، گفت: این فصل به موضوعات مالی و بودجه اختصاص داشت و فصل دوم با عنوان شهر زیست پذیر به موضوعات حوزه محیط زیست و شهرسازی می پردازد. در جلسه عصر دیروز اعضا تا ماده 30 برنامه را بررسی و تصحیح کرده بودند و امروز از ماده 31 تا 42 مورد بررسی و تصویب قرار گرفت و برای اولین بار به صورت رسمی این موضوع مطرح و به تصویب رسید که شهرداری برای اجرای پروژه های نیمه تمام و بهره برداری از این پروژه ها برنامه روشنی ارائه کند و همچنین جلب مشارکت بخش خصوصی و عمومی در اجرای پروژه های نیمه تمام را در نظر بگیرد.

سخنگوی شورای شهر تهران با بیان اینکه در جهت تحقق پذیر شدن برنامه 5 ساله شهرداری مکلف شد در بودجه سنواتی خود اگر نیاز به اصلاح بودجه می بیند، حداکثر تا پایان شهریور آن را پیش بینی و به شورا ارائه کند، گفت: اگر بودجه محقق نشود و نیاز به اصلاح داشته باشد در حقیقت برنامه محقق نمی شود.

وی افزود: موضوع دیگری که در برنامه مورد توجه قرار گرفت حساب های فیمابین شهرداری با سایر دستگاه ها بود که پیش بینی شد با داوری تخصصی شهرداری و سازمان حسابرسی تکلیف این حساب ها روشن شود.

اعطا با اشاره به مشوق های در نظر گرفته شده برای مودیان شهرداری گفت: در حوزه اوراق مشارکت، پیش بینی شد این موضوع از انحصار بانک ها خارج شود و مودیان شهرداری نیز بتوانند از این اوراق استفاده کنند.

سخنگوی شورای شهر تهران با اشاره به بررسی ماده احیای نهاد مطالعات توسعه شهری اظهار داشت: تلاش برای احیای این نهاد در شورا آغاز شده بود. این موضوع در طرح جامع و تفصیلی وجود داشت که پیش از این متوقف شده و به دنبال آن هستیم که دوباره آغاز به کار کند.

اعطا با بیان اینکه تصمیم گیری برای زمین های بزرگ مقیاس شهری مانند اراضی بوستان ولایت و برج میلاد نیز یکی دیگر از موضوعات مورد بررسی جلسه امروز بود، گفت: همچنین سند توسعه محلات نیز باید تدوین شود. این موضوع مهمی است که محلات شهر تهران که به لحاظ تاریخی دارای هویت مهمی هستند، با تحولات شهری این هویتشان کم رنگ نشود.

وی یادآور شد: در ماده 42 نیز که به موضوع بافت فرسوده اختصاص داشت پیش بینی شد شهرداری محدوده بافت فرسوده را به طور دقیق مشخص کرده و به مراجع ذیصلاح برساند تا در خصوص آن اقدامات مناسب نوسازی انجام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز