خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد و تحقیقات صنعتی یزد:

گرانی موجب شده یزدی‌ها به خرید کالاهای بی‌کیفیت روی بیاورند

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۳۶۷

مدیرکل استاندارد یزد گفت: افزایش قیمت انواع کالا و هزینه‌ جاری واحدهای تولیدی و خدماتی یکی از عوامل گرایش شهروندان به خرید و مصرف کالاهای ارزان‌قیمت و بی‌کیفیت شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدحسین ماجدی اردکانی در اجرای طرح « 40 دیدار، 40 برنامه » در دیدار با رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه یزد گفت: برای جلوگیری از آسیب‌رسانی به مقوله کیفیت، نظارت‌ها باید افزایش یابد، کنترل و نظارت‌های بیشتر استاندارد بر ارائه محصول و خدمات در گرو رشد بودجه است.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی متخصص و اعتبار برای کنترل هرچه بیشتر در این مجموعه افزود: کارشناسان این اداره کل با حداکثر توان و با استفاده از فرصت‌های موجود و در کنار شرکت ‌های بازرسی همکار، در حال بازرسی از واحدهای تولیدی و کالاهای موجود در بازار هستند.

دبیر شورای فرهنگ‌سازی حمایت از کالای ایرانی ادامه داد: هم‌اکنون نیازمند نظارت بیشتر در شهربازی و زمین‌های بازی، آسانسورها، صنایع کاشی و سرامیک، صنایع غذایی به‌ ویژه آب‌میوه و آب‌لیمو، فرآورده‌های کنجدی، روغن‌های خوراکی حاصل از دانه‌های روغنی، روش‌ پخت نان و مهدهای کودک هستیم .

ماجدی اردکانی تصریح کرد: از دستگاه‌های دولتی و سمن‌ها به‌ویژه سازمان برنامه‌ و بودجه استان درخواست داریم مقوله استاندارد و کیفیت را در برنامه‌ریزی‌های خود مدنظر داشته و در خصوص تجهیز و ترمیم آزمایشگاه‌های واحدهای تولیدی به‌منظور نظارت بر استمرار کیفیت هرچه بیشتر کالاها، اعتبارهای ویژه لحاظ شود.

 رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه یزد همچنین گفت: در این مقطع زمانی، روا نیست مردم در شرایطی که تحت‌ فشارهای اقتصادی هستند، اجناس بی‌کیفیت هم خریداری و استفاده کنند چون وجود این شرایط، ظلم و اجحاف در حق آنان است .

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز