خبرگزاری کار ایران

برگزاری دوره‌های مهارتی تخصصی برای پرستاران دانشگاه شهید بهشتی

asdasd
کد خبر : ۷۱۵۰۳۶

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأکید کرد: کادر پرستاری تحت پوشش دانشگاه باید یک دوره مهارتی را در یکی از بخش‌های تخصصی بگذرانند.

به گزارش ایلنا، محمد آقاجانی در مراسم جشن روز پرستار در دانشکده پرستاری و مامایی، گفت: پرستاری دارای تفاوتی مهم با سایر مشاغل است؛ پرستاری علاوه بر اینکه دانش، مهارت و هنری است که بدون تسلط بر آن نمی‌توان به نحو احسن به بیماران خدمات تخصصی ارائه کرد، یک عشق است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تأکید بر ضرورت حضور اعضای هیئت‌ علمی دانشکده پرستاری در بالین بیماران تأکید کرد: البته حضور اعضای هیئت‌ علمی نباید منجر به کمرنگ شدن نقش پرستاران حاضر بیمارستان‌ها شود و در حقیقت باید این آموزش به کمک پرستاران در داخل بیمارستان انجام شود.

آقاجانی تأکید کرد: مهارت‌های پرستاری با توجه به رشد علوم پزشکی باید تخصصی شود؛ در گذشته یک پرستار می‌توانست کارهای مختلف بخش‌های گوناگون را انجام دهد اما در حال حاضر باید دوره‌های آموزشی تخصصی را بگذرانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی داشتن یک رویکرد تخصصی در مهارت‌آموزی به پرستاران را ضروری برشمرد و تأکید کرد: بالغ بر ۵ هزار نفر کادر پرستاری تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی باید یک دوره مهارتی را در یکی از بخش‌های تخصصی بگذرانند.

وی در ضرورت این موضوع، ارتقای شغلی و بهبود خدمات پرستاری را مورد اشاره قرار داد و گفت: آموزش‌های تخصصی نفی‌کننده خدمات عمومی پرستاری نیست و به‌طور جد برنامه‌ریزی برای این آموزش‌ها باید توسط معاونت‌های مربوطه انجام شود.

آقاجانی ایمنی بیمار و رضایتمندی مردم را دو موضوع بسیار مهم برشمرد و گفت: خدمات ما اگر با اصول دقیق و ضوابط استاندارد همراه نباشد موجب ایجاد مخاطره برای بیمار می‌شود بنابراین باید استانداردهای این بخش را نیز به درستی اجرا کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ادامه داد: پرستاران اگر به ضوابط ایمنی بیمار توجه داشته باشند، مسلماً ایجاد مخاطره برای بیمار تا حد زیادی کاهش می‌یابد بنابراین استانداردهای حوزه ایمنی بیمار باید مجدد آموزش داده شود و برنامه‌ریزی در این زمینه در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به اهمیت نقش پرستار در رضایت بیمار، عمده رضایت بیمار در بیمارستان را به نوع تعامل بیمار و پرستار وابسته دانست و افزود: در بیمارستان‌های آموزشی موضوع تعامل پرستار با بیمار بسیار پررنگ‌تر است.

آقاجانی ساعات اضافه‌کاری، محدودیت تعداد فارغ‌التحصیلان پرستاری، محدودیت استخدام را برخی از دغدغه‌های پرستاران برشمرد و اظهار امیدواری کرد در آینده با جذب پرستار این مشکل برطرف شود.

وی با اشاره به این مطلب که پرداخت‌ها در این دانشگاه نسبت به متوسط کشوری وضعیت مطلوب‌تری دارد یادآور شد: پرداخت مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان بیمه‌گر تأخیر داردکه امیدواریم با توجه به تعامل مثبت وزارت بهداشت در دوره جدید و سازمان‌های بیمه‌گر این مشکل در آینده کاهش یابد.

در مراسم روز جشن روز پرستار از ۶۷ پرستار نمونه مراکز تابع دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تقدیر شد و به پنج تن از پرستاران مراکز تابع این دانشگاه به قید قرعه هدیه کمک هزینه سفر به مشهد مقدس از طرف رئیس دانشگاه اهدا شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز