خبرگزاری کار ایران

با ورود مدعی‌العموم مشخص شد؛

از دو روزنه یک‌ونیم سانتی‌، ثانیه‌ای چهار و نیم لیتر ترشحات نفتی خارج می‌شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۹۷۷

دادستان عمومی و انقلاب شهرری گفت:‌ بخشی از این ترشحات نفتی وارد آب‌های زیرزمینی شد که ممکن بود آب تهران را نیز آلوده کند که شناسایی و اصلاح شد.

به گزارش ایلنا به نقل از قوه قضائیه، حجت الاسلام علی ملکوتی دادستان عمومی و انقلاب شهرری از ورود مدعی العموم به منظور جلوگیری از آلوده شدن زمین‌های کشاورزی و منابع آبی با ترشحات نفتی خبر داد و بیان کرد: پس از اینکه در فضای مجازی این موضوع مطرح شد که ترشحات وسیع نفتی در حال آلوده کردن اراضی کشاورزی و آب است، شورای تامین و دادستانی به موضوع ورود پیدا کرد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرری اذعان کرد: در فرصت چهارماهه‌ای که دادیم معاون وزیر و سه معاون خود جلساتی تشکیل دادند و در جلسه‌ای نیز با هم دیگر صحبت کردیم و به صورت شبانه روزی شروع به فعالیت کردند و مقرر شد یک هفته در میان گزارشات پیشرفت کار را به ما ارائه کردند.

وی افزود: حدود یک ماه پیش دو روزنه حدودا یک و نیم سانتی متری پیدا کردند که از مجموع هر دوی آن‌ها در ثانیه چهار و نیم لیتر ترشحات نفتی خارج می‌شد که این موضوع سبب آلودگی بیش از ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی شد که کشاورزان این زمین‌ها را به شرکت پخش و پالایش واگذار کردند.

ملکوتی در ادامه خاطرنشان کرد: بخشی از این ترشحات نفتی وارد آب‌های زیرزمینی شد که ممکن بود آب تهران را نیز آلوده کند که شناسایی و اصلاح شد؛ از قبل نیز ۳۶۰ حلقه چاه و در حال حاضر ۴۰ حلقه چاه احداث کردند و در حال استیصال این ترشحات نفتی از زیر زمین هستند و مشکل در حال رفع شدن است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز