خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی یزد:

پیشنهادهای بودجه‌ای در دفاع از منافع استان باشد

asdasd
کد خبر : ۷۱۴۹۰۰

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان یزد از آمادگی این سازمان برای اندیشه‌ورزی در حوزه مسائل کلان توسعه از جمله موضوع بودجه گفت: پیشنهادات بودجه ای در دفاع از منافع استان یزد باشد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سید مجتبی حسینی‌پور در نشست هم اندیشی بررسی لایحه بودجه 98 که با حضور نماینده یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی و جمعی از صاحبنظران و اساتید دانشگاه برگزار شد، افزود: با بهره‌برداری از نظرات دلسوزانه در استان می‌توان با پیشنهادات مناسب در حوزه بودجه از منافع عمومی استان بهتر و بیشتر دفاع کرد.

دبیر شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان افزود: نخبگان با فکر کردن، تحلیل کردن و وقتی که برای تجزیه و تحلیل مسائل می‌گذارند، می‌توانند نقش فعال خود را برای کمک به مسئولان و مدیران ارشد استان ایفا کنند.

وی خاطرنشان کرد: این سازمان در دو کمیته آموزش و پرورش و آموزش عالی نقش فعالی داشته است و خوشبختانه پیشنهاداتی که در حوزه بودجه ارائه کرده، محقق شده است .

در ادامه‌ این نشست چهار ساعته که توسعه فرهنگ اندیشه‌ورزی، هم‌اندیشی و مشارکت عمومی در سطح نخبگان و صاحب‌نظران با موضوع تجزیه و تحلیل بودجه سال 98 کشور با تاکید بر بودجه استان یزد از اهداف آن بود، معاون هماهنگی برنامه و بودجه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز گزارشی از جایگاه استان در لایحه بودجه 98 از منظر اعتبارات تملک دارایی و هزینه ای، متوازن، درآمدهای استان و میزان رشد آن بودجه استان در لایحه بودجه 98 ارائه کرد.

شرکت‌کنندگان در هم‌اندیشی نیز مشکلات ساختاری بودجه و بودجه‌ریزی در ایران، سهم اعتبارات عمرانی در بودجه کل کشور، موضوع کسری بودجه، وضعیت درآمدهای مالیاتی، وضعیت بودجه شرکت های دولتی، ارتباط ساختار بودجه با رکود تورمی، اهمیت جلوگیری از فرار مالیاتی برای تحقق کامل درآمدهای پیش بینی شده در بودجه، تاکید بر واگذاری طرح های نیمه تمام به بخش خصوصی در استان، افزایش بودجه دانشگاههای و پارک علم و فناوری در لایحه بودجه 98، وضعیت افزایش درآمدهای استان در لایجه بودجه، جایگاه استان در لایحه بودجه 98 و مقایسه آن با سال گذشته، ارائه راهکارهای تخصصی و مدیریتی برای تخصیص و جذب بیشتر اعتبارات در استان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز