خبرگزاری کار ایران

ده مرده در تذکری:

داشتن گاز برای سیستانی‌ها به آرزو تبدیل شده است

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۹۱

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در مجلس با انتقاد از عملیاتی نشدن وعده رئیس جمهور مبنی بر بهره مندی مردم این استان از نعمت گاز گفت: داشتن گاز برای سیستانی ها به آرزو تبدیل شده است.

به گزارش  خبرنگار سیاسی ایلنا، حبیب اله دهمرده در نشست علنی امروز چهار‌شنبه مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار داشت: با توجه به اینکه در فصل بودجه قرار داریم، خواهشمند است درخصوص جبران عقب ماندگی تاریخی استان  سیستان و بلوچستان توجهی ویژه شود.

نماینده مردم زابل، زهک، هیرمند در مجلس شورای اسلامی از رئیس جمهور خواست برای پرداخت خسارت ناشی از خشکسالی سیستان به مردم این منطقه هر چه سریعتر دستور دهد.

وی خطاب به وزیر کشور گفت: به این ناامنی های سیستان و بلوچستان پایان داده و زمینه آزادسازی گروگان ها را هر چه سریعتر فراهم کنید؛ این وضع قابل تحمل و در شأن نظام جمهوری اسلامی ایران نیست و این حرکت کور و زشت اشرار محکوم است.

دهمرده از وزیر نیرو خواست در زمینه حقابه رودخانه هیرمند و انتقال آب از دریای عمان ورود کند و گفت: امیدواریم طبق قول های داده شده، زمینه اجرای این امر فراهم شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در تذکر به وزیر راه درخصوص جاده ها، بزرگراه ها و راه آهن محور شرق تاکید کرد که این امر ظرفیت بسیار بالایی در توسعه شرق کشور ایجاد خواهد کرد.

وی خطاب به روحانی گفت: شما در سفر به سیستان به مردم قول دادید که تا اول مهر، سیستان گازدارمی شود؛ آیا در جریان هستید که این امر تاکنون عملیاتی نشده است؟

دهمرده با بیان این تذکر به وزیر نفت مبنی بر اینکه گاز برای مردم سیستان به آرزو تبدیل شده، از روحانی خواست به موضوع تقسیم استان به عنوان یک ظرفیت نگاه کند.

این نماینده مجلس از هیات دولت خواست درباره معیشت مردم استان سیستان و بلوچستان در قالب برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و طولانی مدت، یک بار برای همیشه اقدام شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز