خبرگزاری کار ایران

از سوی مدیر اجرایی بانک دولتی «یوسی‌او» ؛

اسامی ۹ بانک‌ دریافت‌کننده بدهی‌های هند به ایران اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۴۱۳

مدیر اجرایی بانک دولتی «یوسی‌او» گفت: پالایشگاه‌های هندی قبلا پرداخت‌های خود را از طریق ۱۵ بانک ایرانی انجام می‌دادند که اکنون تعداد آنها به ۹ بانک کاهش یافته است.

به گزارش ایلنا به نقل از بیزینس استاندارد، «چاران سینگ» مدیر اجرایی بانک دولتی «یوسی‌او» گفت: پالایشگاه‌های هندی قبلا پرداخت‌های خود را از طریق ۱۵ بانک ایرانی انجام می‌دادند که اکنون تعداد این بانک‌ها کاهش یافته است.

در دور قبلی تحریم‌های آمریکا، هند ۴۵ درصد پول نفت ایران را به روپیه و بقیه را به یورو پرداخت کرد ولی این بار با انعقاد قراردادی، قرار است تمام پرداخت‌ها به روپیه انجام شود. این تصمیم به این دلیل است که دهلی‌نو می‌خواهد تعادل تجاری خود با تهران را ارتقا ببخشد.

کل حجم واردات هند از ایران حدود ۱۱ میلیارد دلار از اوایل نوامبر است که حدود ۹۰ درصد آن را نفت تشکیل می‌دهد.

سینگ در ادامه اضافه کرد: «پالایشگاه‌های هند در گذشته هم پرداخت‌هایی به ۱۵ بانک داشته‌اند ولی در زمان فعلی به حساب‌های تنها ۹ بانک ایرانی می‌توانند واریزی داشته باشند. چون یکی از آنها تعطیل شده است و آمریکا بر پنج بانک دیگر تحریم‌های ثانویه را اعمال کرده است»

بر این اساس اسامی این ۹ بانک ایرانی  به این ترتیب است: سامان، اقتصاد نوین، پاسارگاد، کارآفرین، سرمایه، خاورمیانه، شهر، حکمت ایرانیان و گردشگری.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز