خبرگزاری کار ایران

عسکری‌آزاد خبر داد:

ایجاد ۲۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی در استان لرستان

asdasd
کد خبر : ۷۱۳۲۳۷

رئیس‌هیأت مدیره‌ بنیاد برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در آیین بهره‌برداری از ۵۰۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور و تسهیلات‌ محور برکت گفت: تا به امروز تجربه‌های زیادی در کشور در زمینه‌ اشتغال‌آفرینی انجام شده که مشکل بیش‌تر این اقدامات در تخصیص صرف منابع بوده است.

به گزارش ایلنا، محمود عسکری‌آزاد گفت: براساس دستور دکتر مخبر، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) مطالعات فراوانی در خصوص نحوه‌ اشتغال‌زایی پایدار در ستاد اجرایی و بنیاد برکت انجام شده که خروجی این مطالعات، چهار طرح آسمان، سحاب، مهتاب و آفتاب بوده است.

وی در تشریح هر یک از این طرح‌ها اظهار داشت: طرح آسمان بر مبنای توسعه‌ سرمایه‌های انسانی و اجتماعی و اشتغال مبتنی بر مردم است. طرح سحاب نیز فرآیند ایجاد اشتغال و تداوم آن با احیای نیروهای انسانی است.

وی ادامه داد: طرح مهتاب مدل هادی اشتغال برکت و بر مبنای ایجاد اشتغال براساس نیازها است. طرح آفتاب نیز بر مبنای توان‌افزایی برای پشتیبانی از تولیدات روستایی و برندسازی محصولات روستایی در بازار طراحی شده است.

رئیس هیأت مدیره‌ بنیاد برکت عنوان کرد: بنیاد برکت براساس این ۴ طرح، کار را در استان لرستان آغاز کرده و قرار است طی سال‌های ۹۷ و ۹۸، بیش از ۲۳۰۰ طرح اشتغال‌زایی در شهرستان‌های دلفان، پلدختر، رومشگان و کوهدشت ایجاد شود که تا به امروز ۵۴۰ طرح به اجرا درآمده است.

دکتر عسکری‌آزاد با تأکید بر این‌که تمام امور کارآفرینی توسط تسهیل‌گران هدایت می‌شود، خاطرنشان کرد: کار براساس مبانی علمی پیش می‌رود و متکی بر مردم است. برنامه‌ی ما احیای ظرفیت‌ها و امکانات موجود است.

لازم به توضیح است، طرح‌های بهره‌برداری شده در استان لرستان، در حوزه‌ها‌ی کارآفرینی اجتماع‌محور سحاب و تسهیلات‌محور در رشته‌های دام سبک و سنگین، زنبورداری، قالی‌بافی، پرورش قارچ و سایر مشاغل ایجاد شده است

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز