خبرگزاری کار ایران

تلاش برای رفع معضلات اجتماعی بافت تاریخی سمنان

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۵۲۷

مسئول دفتر ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی ملی و جهانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان گفت: معضلات اجتماعی بافت تاریخی سمنان با مشارکت ادارات و نهادهای موثر رفع می‌شود.

به گزارش ایلنا، هانی رستگاران (مسئول دفتر ثبت و تعیین حریم آثار فرهنگی و تاریخی ملی و جهانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سمنان) با اشاره به تلاش برای رفع معضلات اجتماعی بافت تاریخی سمنان گفت: بر این اساس، نمایندگان ادارات مرتبط و نهادهای موثر برای رفع خطر و معضلات اجتماعی بافت تاریخی و محدوده محله سرداران شهید سمنان از این مناطق بازدید کردند.

وی گفت: این بازدید پیرو جلسه کمیته پیشگیری و مبارزه با جرائم دادستانی مرکز استان سمنان و پیشنهاد نماینده اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان سمنان در ارتباط با لزوم نجات‌بخشی و ایجاد زمینه بهبود کیفیت زندگی و سطح خدمات اجتماعی و فرهنگی در محدوده‌ها و مناطقی از بافت تاریخی که دارای معضلات مختلف اجتماعی و کاستی‌های زیرساخت هستند، انجام شد.

رستگاران ابراز امیدواری کرد: با توجه به هم‌افزایی و مشارکت بین دستگاه‌های اجرایی، دستگاه قضایی و قرارگاه شهید شاطری سمنان، کار شناسایی و احصاء مالکیت پلاک‌های مجهول‌المالک، فاقد مالک، ورثه‌ای و پلاک‌هایی که مالکان آن‌ها را رها کرده اند و منتج به مخدوش شدن چهره بافت تاریخی شده انجام و مقرر شد زمینه رفع مشکلات بافت تاریخی سمنان فراهم شود.

وی گفت: مرمت، باز زنده‌سازی و احیاء بناها و آثار تاریخی واجد ارزش، زمینه ساز ارتقاء کیفیت گردشگرپذیری و بهره‌برداری از خانه‌های قدیمی به ‌عنوان اماکن و مجموعه‌های اقامتی و رستوران‌های سنتی است.

در این بازدید از سه پلاک تاریخی بازدید و تصمیمات مرتبط با تعیین تکلیف هر یک اتخاذ شد.

بر اساس زمان‌بندی مورد توافق، بازدیدها و جلسات مستمری به‌منظور تعیین تکلیف کلیه پلاک‌ها با شرایط مشابه، تا پایان سال‌جاری صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز