خبرگزاری کار ایران

تعلیق کارخانه قند اهواز ۱۰ ساله شد/۲۱ کارگر باقی‌مانده شش ماه مزد طلبکارند

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۴۰۴

حدود ۲۱ نفر از کارگران شاغل در کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز بعد از تعطیلی این واحد با ابراز نگرانی از وضعیت موجود، از معوقات مزدی ۶ ماهه خود و بی‌توجهی مسئولان خبر دادند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، منابع کارگری در کارخانه قند اهواز گزارش دادند؛ بعد از اعلام تعطیلی این کارخانه در تیر ماه سال ۸۷، هنوز ۲۱ نفر از کارگران شاغل در این کارخانه بلاتکلیف هستند و هیچیک از مسئولان پاسخگوی مطالبات آنها نیستند.

این کارگران که سوابق کار آنها بیش از ۲۰ سال است، در ادامه گفتند: این واحد قبل از تعطیلی حدود ۴۰۰ کارگر رسمی و قراردادی شاغل داشت که  حدود ۱۳۰ کارگر قراردادی همزمان با تعطیل کارخانه بیکار شده و مابقی که رسمی بودند طی چند سال گذشته بازنشسته و بازخرید شده‌اند.

کارگران قند اهواز اظهار داشتند: مالکان اصلی که دو بانک هستند، بیش از ۱۱ سال است کارخانه را‌‌ به همراه کارگرانش رها کرده و هم‌اکنون ۲۱ کارگر باقی‌مانده فقط حضور غیاب می‌شوند.

کارگران با بیان اینکه مطالبات‌شان تنها محدود به وضعیت کارخانه و بلاتکلیفی شغلی‌شان نمی‌شود، افزودند: کارگران این کارخانه ۶ ماه مزد معوقه نیز طلبکارند.

آنها با بیان اینکه کارفرما هر دو سه ماه یکبار به کارگران دستمزد پرداخت می‌کند، افزودند: آخرین حقوقی که دریافت کرده‌ایم حقوق تیر ماه بود که آنهم تقریبا یک ماه پیش به صورت حداقلی پرداخت شد.

طبق اظهارات کارگران شاغل در قند اهواز، علاوه بر دستمزدشان، حق بیمه کارگران به تامین اجتماعی پرداخت نشده است، همچنین دفترچه های درمانی کارگران فاقد اعتبار است.

به گفته آنان ؛ همچنین تعدادی حدود ۵ تا ۶ نفر از کارگران این کارخانه به دلیل پرداخت نشدن هزینه سختی کار خود سرگردان صدور احکام بازنشستگی خود هستند.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما پرداخت مطالبات معوقه مزدی و مشخص شدن وضعیت  کارخانه است که  مالکان  آن(بانک ملی وملت) تا به امروز به این موضوع بی اعتنا بوده اند.

آنان در خاتمه تاکید کردند: این واحد تولیدی  امکان راه اندازی مجدد را دارد .در صورتی که این کارخانه  با حمایت مسئولان شروع بکار کند دست کم ۴۰۰ کارگر به صورت مستقیم مشغول کار خواهند شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز