خبرگزاری کار ایران

پس از تجمع پنج روزه در تهران:

بخشی از ۴۵ ماه معوقات حقوقی کارگران کارخانه قند اهواز پرداخت شد

asdasd
کد خبر : ۱۹۱۰۵۶

بعد از اجتماع پنج روزه کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز در اوایل تیر ماه سال جاری در مقابل ساختمان‌های مرکزی دو بانک ملی و ملت در تهران، سرانجام نمایندگان منتخب این دو بانک که پی گیر پرداخت مطالبات کارگران کارخانه قند اهواز بودند ۴۰ درصد از کل مطالبات معوقه حدود ۹۹ کارگر شاغل وبازنشسته این واحد تولیدی را بعد از گذشت ۴۵ ماه پرداخت کردند.

عضو شورای اسلامی کار کارخانه قند و شکر اهواز از پرداخت شدن بخشی از معوقات حقوقی ۴۵ ماهه کارگران کارخانه قند اهواز خبر داد.

«حسن لویمی» با اعلام این مطلب به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از سفر پنج روزه کارگران کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز در تیر ماه سال جاری به تهران و اجتماع در مقابل ساختمان‌های مرکزی دو بانک ملی و ملت، سرانجام نمایندگان منتخب این دو بانک که پی گیر پرداخت مطالبات کارگران کارخانه قند اهواز بودند ۴۰ درصد از کل مطالبات معوقه حدود ۹۹ کارگر شاغل و بازنشسته این واحد تولیدی را بعد از گذشت ۴۵ ماه پرداخت کردند.

او معوقات مالی کارگران کارخانه قند اهواز را ۴۵ ماه ذکر کرد و گفت: از سال ۹۰ که این واحد تولیدی به طور کل تعطیل اعلام شد کارگران بلاتکلیف بودند و در طول این مدت با وجود آنکه دائما پی گیر مطالبات صنفی خود بودند متاسفانه با بی‌توجه‌ای مسئولان هیچ حقوقی دریافت نمی‌کردند.

به گفته نماینده کارگران قند اهواز، از مجموع ۹۹ کارگر این کارخانه در سال ۹۰،۴۵ کارگر بازنشسته شده‌اند و مابقی صرفا برای حضور غیاب در کارخانه حضور فیزیکی داشتند.

وی در خصوص مابقی مطالبات کارگران اظهار داشت: ۶۰ درصد از معوقات حقوقی کارگران که هنوز پرداخت نشده است با قول مساعد نمایندگان دو بانک ملی و ملت، قرار است طی روز‌های آینده پرداخت شود.

به گفته لویی، بیکاری و بی‌پولی طولانی بحرانهای روحی و خانوادگی بسیاری را برای کارگران بوجود آورده است، بطوری که زندگی خانوادگی تعدادی از کارگران به طور کل متلاشی شده است.

او با بیان اینکه کارگران قند اهواز تمام تلاش خود را برای محقق کردن مطالباتشان انجام دادند افزود: کل مطالبات کارگران کارخانه قند اهواز حدود دو میلیارد و شش صد میلیون تومان است که باید این مبلغ به حساب حدود ۹۹ کارگر شاغل وبازنشسته کارخانه واریز شود.

وی در ادامه در مورد میزان طلب سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد: میزان طلب اداره سازمان تامین اجتماعی از کارخانه قند و شکر اهواز بعلاوه کل جرائم آن حدود یک میلیارد و ۶۰۰میلیون تومان است که امید واریم سازمان تامین اجتماعی با همکاری با کارگران و کارخانه جرائم آن را کسر کند.

وی در خصوص وضعیت کارخانه قند اهواز گفت: طبق وعده‌های داده شده از سوی نمایندگان بانک ملی و ملت قرار است بعد از پرداخت کل مطالبات کارگران، این واحد مجددا بازگشایی شود.

لویمی در خاتمه اضافه کرد: سیستم خطوط تولید کارخانه قند و شکر اهواز دو منظوره طراحی شده و توان تولید قند با شکر سرخ و چغندر قند را دارد.

گفتنی است کارخانه قند و تصفیه شکر اهواز از نیمه تابستان سال هشتاد و هفت تا به امروز در تعطیلی کامل به سر می‌برد و همه کارگران آن بیکار هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز