خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

جزئیات جلسه دیروز مجمع نمایندگان تهران با بندپی

asdasd
کد خبر : ۷۱۲۲۰۸

یک نماینده مردم تهران گفت: بحثی که مطرح شد و ما هرساله داریم نسبت به آن صحبت می‌کنیم ولی متاسفانه خیلی نتوانستیم به آن بپردازیم حوزه امنیت مدارس تهران است. مدارسی در تهران غیر استاندارد هستند که حتی مقاوم سازی این مدارس از مواردی بوده که همیشه در شهر تهران وجود داشته است.

طیبه سیاوشی در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی ایلنا درباره جلسه دیروز مجمع نمایندگان استان تهران با انوشیروان محسنی که برای بررسی بودجه این استان تشکیل شده بود، اظهار کرد: ما در بحث بودجه درباره منابع صحبت کردیم و مصارف را هم پیش‌بینی کردیم و این دو را مورد بررسی قرار دادیم.

وی عنوان کرد: در این بخش اعتبارات مصوب ملی وجود دارد که در مورد آن بحث شد و اینکه رشد داشته یا نداشته را بررسی کردیم. اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای استان نیز از دیگر مواردی بود که در این جلسه مورد ارزیابی قرار گرفت که درصد درآمد حاصل از صادرات نفت خام و گاز طبیعی از موارد مطرح شده در این بخش بود. به هرحال این موارد جزو منابع اصلی درآمدی شهرتهران محسوب می‌شوند.

این نماینده اصلاح‌طلب مردم تهران خاطرنشان کرد: اعتبارات موضوع ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده هم در جلسه دیروز مطرح شد که این هم یکی از منابع درآمد استانی است. علاوه بر این موارد درآمدهای حاصل از جرایم رانندگی و مواردی از این قبیل نیز مورد بحث قرار گرفت. اینکه هر کدام از این موارد در تامین درآمدها به چه میزان کاهش یا افزایش پیدا کرده است در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت. موردی که در نهایت در این بخش مطرح شد این بود که کل اعتبارات تملک دارایی و هزینه‌ای سه درصد از کل درآمدهای استان را تشکیل می‌دهد.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: دراین جلسه به این موضوع پرداختیم که تهران همواره به عنوان استانی برخوردار مطرح می‌شود و همیشه می‌گویند که این استان سهم خوبی را از اعتبارات سرمایه‌ای تملک دارایی می‌برد اما بحثی که در این جلسه مطرح شد این بود که معمولا رتبه این استان تا رتبه هجدهم هم افزایش پیدا می‌کند. به همین دلیل ما می‌بینیم که سرانه تهران در بعضی از موارد به ویژه در حوزه فرهنگی نسبت به سرانه کشور بسیار پایینتر است.

این عضو فراکسیون امید با اشاره به حوزه بهداشت ودرمان شهر تهران اظهار کرد: مراکز درمانی و بیمارستانی و بعضی از پروژه‌های بهداشتی را ما در این جلسه مورد توجه قرار دادیم که با توجه به منابعی که در اختیار داریم بتوانیم از آن‌ها استفاده کنیم. بحثی که درمورد تهران خیلی مهم است موضوع مدیریت بحران است که در این زمینه هم مباحثی مطرح شد. تهران با توجه به معضلاتی که دارد، اعتباراتی به این موضوع مدیریت بحران اختصاص داده‌اند اما کافی نیست.

وی ادامه داد: حتی با اعتباراتی که در حوزه بازآفرینی ۴۰۰ محله که در بافت‌های ناکارآمد شهری هستند و در حوزه مباحثی که درباره نوسازی روستایی وجود دارد علاوه براینکه کمک‌های مازاد به آن‌ها صورت می‌گیرد و وام‌های با بهره پایین به این بخش پرداخت می‌شود  اما این معضلات شرایط نامطلوبی را برای شهر تهران به وجود آورده‌اند، حال برای ساماندهی این معضلات نیاز به تامین اعتبارات بوده است. هرچند که این اعتبارات کافی نیست پیشنهاد داده شد که ما مبالغ بیشتری را در زمینه مدیریت بحران برای بحث توسعه در نظر بگیریم.

سیاوشی گفت: در این جلسه بحث شد که سامانه هشدار سریع زلزله شهر تهران و راه‌اندازی شبکه راه‌های ارتباطی در شهر تهران مواردی است که برای این شهر بسیار ضروری است و باید به ویژه در بافت‌های فرسوده برای اینکه مقابله با زلزله صورت بگیرد ایجاد شود.

این عضو فراکسیون زنان یادآور شد: مباحث مربوط به حمل و نقل را ما بسیار دنبال کرده‌ایم همه هم می‌گویند تلاش شما کافی نیست ولی ما هرچقدر هم که تلاش می‌کنیم به نتیجه نرسیده‌ایم. ما مکاتبات و جلسات و مباحثات‌مان  با سازمان برنامه و بودجه به نتیجه نرسیده است. مثلا آن قسمتی که مترو تهران را به اسلام‌شهر وصل می‌کند و خیلی هم ضروری است ازجمله این موارد است؛ طول این مسیر به سیزده کیلومتر می‌رسد، حال پیش بینی اعتباری در این جهت انجام شده که قرار بر این است که شهرداری اسلام شهر در این زمینه فعال شود و همراه با اقداماتی دیگر که در این بخش انجام می‌شود بحث شد که در این مورد کاری انجام شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان تهران تاکید کرد: در استان تهران بحث دیگری که اولویت دارد تکمیل خطوط متروی تهران است که به ۱۲۸ کیلومتر می‌رسد. در سال ۹۶ حدود ۶۷ درصد از این پیش بینی‌ها انجام شد و در تحقق آن پیشرفت داشتیم.  اعتباراتی که در بودجه برای این بخش در نظر گرفته شده هم در جلسه مورد بحث قرار گرفت. این اعتبارات می‌تواند پروژه ها را تا حدودی پیش ببرد. در مین راستا قرار شد به دلیل اینکه شهر جدید پردیس نیاز شدیدی به ارتباط با تهران دارد و به این خاطر که محل کار بسیاری از ساکنان پردیس در تهران است اعتباراتی برای راه‌اندازی قطار حومه‌ای تهران به شهر جدید پردیس در نظر گرفته شود که یک ردیف اعتباری برای آن گذاشته شد که به صورت مشارکت شصت درصد بخش خصوصی و چهل درصد از بخش دولتی انجام شود.

این عضو فراکسیون امید اظهار داشت:‌ ما در لایحه بودجه تهران بخشی به نام بخش آب داریم که آب رسانی به شهر تهران از سد کرج دیده شده و بودجه‌ای برای جلوگیری از الودگی آب شهر تهران در آن پیش‌بینی شده است و آب رسانی به شهر جدید پرند هم در ان مطرح است. موارد موجود در بخش آب لایحه بودجه تهران بسیار زیاد است و موارد زیادی را به خود اختصاص داده است. ساماندهی آب‌های سطحی جنوب تهران نیز در این بخش پیش‌بینی شده است که قرار است با مشارکت هفتاد درصدی بخش خصوصی مطرح شده است چراکه دولت به این میزان این بودجه را برای آن بخش ندارد.

این نماینده مردم تهران با اشاره به رویکرد استاندار تهران درباره مباحث مطرح شده در این جلسه اظهار کرد: این جلسه با حضور سازمان برنامه و بودجه شهر تهران برگزار شد. آقای محسنی بندپی به ویژه بحث حمل و نقل، آب، آب و فاضلاب و محیط زیست را مدنظر داشت چراکه شهرهای اطراف تهران دارند از بحث محیط زیست تاثیر می‌گیرند. استاندار تهران بودجه‌هایی که برای این چهار شهرستان اطراف تهران دیده شده را مدنظر داشتند.

وی بیان داشت: آقای محسنی بندپی از آنجایی که قبلا خودشان در سازمان بهزیستی حضور داشتند مباحث فرهنگی، اجتماعی و بهداشتی را بسیار زیاد مدنظر قرار دادند و مباحثی که برای مداخله در وضوع اعتیاد وجود دارد را بحث کردند. بحثی که مطرح شد و ما هرساله داریم نسبت به آن صحبت می‌کنیم ولی متاسفانه خیلی نتوانستیم به آن بپردازیم  حوزه امنیت مدارس تهران است. مدارسی در تهران غیر استاندارد هستند که حتی مقاوم سازی این مدارس از مواردی بوده که همیشه در شهر تهران وجود داشته است.

سیاوشی گفت: چهار نفر ازنمایندگان استان تهران در کمیسیون آموزش و حضور دارند و به این موضوع مدارس تهران توجه دارند که بودجه‌ای برای لایحه سال ۹۸ در این بخش اختصاص پیدا کند. علاوه بر آن در بحث مباحث خدمات گردشگری هم صحبت‌هایی صورت گرفت که امیدواریم در حوزه گردشگری توجه بهتری به این بخش در شهر تهران انجام دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز