خبرگزاری کار ایران

شهرداری تهران ملزم به ارائه لایحه برای جلب مشارکت و سرمایه گذاری بخش خصوصی شد

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۸۸۹

اعضای شورای شهر تهران طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه جامع مشارکت و سرمایه گذاری را تصویب کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در دوازدهمین جلسه شورای شهر تهران طرح " الزام شهرداری به ارائه لایحه جامع مشارکت و سرمایه گذاری شهر تهران" مورد بررسی قرار گرفت.

 محسن هاشمی در این رابطه گفت: اگر در خصوص کشورهایی که در حوزه مشارکت عمومی مردم موفق بوده‌اند مطالعه‌ای صورت بگیرد متوجه می شویم که مردم در ارائه پکیج های مشارکتی نباید احساس کنند رانتی وجود دارد.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: متاسفانه ما طوری برنامه ها را می نویسیم که انگار قرار است به شرکت های خصولتی یا افراد خاص داده شود. بخش خصوصی کاملاً اعتماد خود را به ما و دولت از دست داده و به همین دلیل مشارکت جدی نمی کند. ما باید به دنبال ایجاد شفافیت کامل، حذف رانت و شرکت همه آحاد مردم در مزایده ها باشیم.

وی با بیان اینکه شفافیت ما باید آنقدر دقیق باشد که سرمایه‌گذاران احساس امنیت کند، اظهار کرد: اتفاقا در این خصوص نیازی به مشوق وجود ندارد؛ بلکه فقط نیاز به امنیت داریم تا میزان مشارکت و رقابت مردم بالا برود.

 هاشمی در ادامه گفت: این صحبت هم در حد ملی و خطاب به آقای روحانی بود در ادامه این جلسه کلیات طرح با ۱۴ موافق به تصویب رسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز