خبرگزاری کار ایران

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب مازندران:

احداث بندهای سیل‌گیر نقش مهمی در حفظ خاک داشته است

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۳۸۸

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران گفت:احداث بندهای سیل‌گیر نقش مهمی در حفظ خاک داشته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا،عبدالرضا سنگاری  در جلسه با کارکنان معاونت فنی و آبخیزداری این اداره کل افزود: مهم‌ترین عنصری که با آن کار می‌کنیم خاک است و اگر کارمان تخصصی و فنی نباشد خاک را از دست می‌دهیم.

وی ادامه داد: تأثیر این بندها را در سیل امسال نوشهر به‌ وضوح دیدیم و اگر در شهرستان تنکابن نیز بندهای لازم وجود داشت، خسارات سیل کمتر می‌شد.

سنگاری تأکید کرد: رودهایی در غرب مازندران وجود دارد که زمینه‌ساز سیل و تخریب است و چون نوک پیکان بعد از هر سیل به سمت ادارات منابع طبیعی می‌چرخد، باید در این بخش دقت زیادی شود.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری غرب استان مازندران  گفت: اگر یکی از بندها در سیل تخریب شود دیگر حرفی برای گفتن نخواهیم داشت. 

او بیان کرد: لازم است تکلیف بالادست رودها و درختان حاشیهٔ رودها که ممکن است بر اثر سیل ریشه‌کن شود معلوم گردد.

سنگاری با اشاره به این‌که کارهای معاونت فنی و آبخیزداری، سازه‌ای و پایه‌ای است گفت: باید داشته‌هایمان را برجسته کنیم و ضعف‌های همدیگر را برطرف کنیم و بپوشانیم و دست هم را بگیریم.

وی یادآور شد: مردم و مسؤولان باید کار ما را بشناسند و ما نیاز به محیطی آرام داریم تا با آرامش کار کنیم زیرا اگر کارهای پایه‌ای را انجام ندهیم تمامی فعالیت‌های ما ابتر می‌ماند.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر اظهار داشت: اگر کارمان از پایه درست باشد و برنامه داشته باشیم به نتیجه می‌رسیم والا در فعالیت‌هایی همچون حدنگاری اگر بدون کار پایه‌ای فعالیت کنیم فایده ندارد. 

 سنگاری گفت: بخش فنی و آبخیزداری پروژه‌محور است نه متقاضی‌محور و هنر شما این است که پیمانکار و مجری که از احداث پروژه نفع می‌برد، در جهت رسیدن به اهداف پروژه هم کار کند و این طور نباشد که فقط چند نفر از پیمانکاران طرف قرارداد باشند و کیفیت کار پایین بیاید.

او تصریح کرد: ما پارسال خوب کار کردیم ولی مستندسازی و کارهای نرم‌افزاریمان برای ارزیابی خوب نبود و در برخی از موارد نیز اعتباری متناسب با تکالیف قانون برنامه برایمان در نظر گرفته نشد.

سنگاری تأکید کرد: اعتبارات صندوق توسعه ملی فرصت بسیار خوبی برای اجرای پروژه‌های لازم است و باعث خروج از رکود شد.

وی ادامه داد: این اعتبارات مختص بخش آبخیزداری نیست بلکه به تمام موضوعات مربوط به حفاظت منابع طبیعی مربوط می‌شود و باید اعتبارات را به‌خوبی مدیریت کنیم.

سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران – نوشهر تصریح کرد: مسائل مربوط به زمین و نقشه حساس است و باید در آن دقت زیادی شود.

در ابتدای این جلسه، معاون فنی و آبخیزداری و رؤسا و تعدادی از کارشناسان ادارات این معاونت، دیدگاه‌ها و پیشنهادهای خود را دربارهٔ موضوعات مختلف بیان کردند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز