خبرگزاری کار ایران

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد خبر داد؛

انجام بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از طریق دفاتر خدمات الکترونیک

asdasd
کد خبر : ۷۱۱۳۵۴

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد تاکید کرد: با شکل‌گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از این طریق انجام می‌گیرد و تردد مردم به دستگاه قضایی که موجب صرف وقت، هزینه و... بود، به حداقل ممکن رسیده است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عرشیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه فناوری اطلاعات و ارتباطات یزد گفت: جلب رضایت مردم، گره‌‌‌گشایی و تسریع و تسهیل کار ارباب رجوع بهترین کار فرهنگی است که معاونت فناوری اطلاعات با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های نوین در این مسیر گام بر می‌دارد.

وی ادامه داد: امروزه استفاده از تکنولوژی‌های جدید و دستاورد‌های نوین اجتناب‌‌ناپذیر است؛ عصری که با عنوان عصر ارتباطات سرعت را افزایش، هزینه را کاهش و امنیت را بالا برده است.

معاون فرهنگی دادگستری استان یزد کاهش اطاله دادرسی، تسریع در امور جاری محاکم، پیشگیری از وقوع جرم و جلوگیری از سوءاستفاده‌های فردی و اجتماعی را از مزیت‌های استفاده از فناوری‌های جدید در دستگاه قضایی برشمرد و اظهار داشت: ارتقای امنیت در فرایند رسیدگی، صرفه‌‌‌جویی در وقت و هزینه، کاهش مراجعه مردم به دستگاه قضایی، شفاف‌‌‌سازی فرایند‌های قضایی و افزایش رضایمندی مردم و تکریم ارباب رجوع از دیگر محاسن مکانیزه کردن دستگاه قضایی استان است.

عرشیان از ابلاغ الکترونیک اوراق قضایی به عنوان یک نمونه یاد و تصریح کرد: ارسال ابلاغ الکترونیک در مقایسه با ابلاغ سنتی، یک نوآوری و کارآمدی بسیار مفیدی دارد که توانست سرعت رسیدگی به پرونده‌های قضایی را افزایش و از سوءاستفاده‌های احتمالی زیادی جلوگیری کند. 

وی راه‌‌اندازی دفاتر خدمات الکترونیک قضایی را نیز یکی دیگر از نوآوری‌های قوه قضاییه دانست و خاطرنشان کرد: با شکل‌گیری دفاتر خدمات الکترونیک قضایی بیش از ۹۰ درصد مکاتبات اصحاب پرونده با مراجع قضایی از این طریق انجام می‌گیرد و تردد مردم به دستگاه قضایی که موجب صرف وقت، هزینه و سایر مسائل دیگر بود نیز به حداقل ممکن رسیده است.

این مقام قضایی افزود: با توجه به شرایط استاندارد و خدمات شایسته از طریق دفاتر خدمات الکترونیک قضایی، می‌توان این رویکرد را بهترین کار فرهنگی و از مهمترین مصادیق تکریم ارباب رجوع اعلام کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز