خبرگزاری کار ایران

واشنگتن فری بیکن گزارش داد؛

ترس مقام‌های واشنگتن از دیدار اخیر هیات فلسطینی با مقام‌های ایران

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۹۱۸

ملاقات اخیر رهبران گروه جهادی فلسطین با مقام‌های ایران واکنش‌ها و نگرانی مقام‌های رسمی ایالات متحده را به همره داشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن فری بیکن، ملاقات اخیر رهبران گروه جهادی فلسطین با مقامات ایران واکنش‌ها و انتقادات مقام‌های رسمی ایالات متحده را به همره داشت. 

چندی پیش جواد ظریف وزیر خارجه ایران با رهبران گروه جهادی فلسطین در ایران دیدار و گفت‌وگو کرد. این دیدار باعث گسترش ترس و این نگرانی در واشنگتن شد که ایران قصد دارد نفوذ خود را در این منطقه گسترش دهد.

اعلام دولت ترامپ مبنی بر خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان، اتفاق مثبتی برای ایران محسوب می‌شود، بعد از این اتفاق مقام‌های ارشد ایرانی میزبان هیئتی از رهبران گروه جهاد اسلامی فلسطین بودند.

مقام‌های آمریکایی معتقدند که این دیدار باعث شکل‌گیری شرایط نامطمئنی در سیاست‌های ترامپ خواهد شد، زیرا ترامپ خروج از منطقه، ایران و روسیه را به قدرتمندترین قدرت‌های حاضر در این منطقه تبدیل می‌کند. همچنین این دیدارها این ترس را تقویت می‌کند که ایران با همکاری با گروه‌های جهادی فلسطین موج جدیدی از حمله علیه اسرائیلرا کلید خواهد زد.

این رسانه مدعی شد که نیروهای نظامی حزب‌الله تحت حمایت ایران، تجهیزات نظامی گسترده‌ای را در مرز شمالی اسرائیل قرار داده‌اند؛ جایی که ایران حضور قابل توجهی دارد و مبارزان فلسطینی با حمایت تهران روز به روز حملات خود را به مرزهای سرزمین اشغالی افزایش می‌دهند.

یک مقام ارشد آمریکایی در همین رابطه گفت: «گفت‌وگو‌های بین گروه‌های فلسطینی و ایران هیچ نکته مثبتی برای ما نخواهد داشت.»

این مقام رسمی واشنگتن در ادامه گفت: اتفاقات و محورهای این گفت‌وگو بین دوطرف موضوع غافلگیرکننده‌ای نسیت.

وی در ادامه مدعی شد که در این ملاقات‌ها به احتمال زیاد درباره ادامه تلاش برای تضعیف صلح منطقه و عدم ثبات بیشتر در منطقه صحبت می‌شود. جلسات بین ایران و رهبران فلسطین نقض قانون تحریم‌های چندجانبه ایالات متحده است و کنگره می‌تواند با استفاده از این مساله فشار اقتصادی علیه تهران را بیشتر کند.

منابع ارشد آمریکایی اعلام کردند: شرایط سختی برای ما وجود دارد به دنبال خروج کامل از منطقه هستیم درحالیکه ایران به دنبال گسترش حضور خود در کشورهای یمن و سوریه است.

یکی دیگر از مقامات ارشد آمریکا در این باره اظهار کرد: ایران هر روز راه جدیدی را برای حمله و ضربه به اسرائیل پیدا می‌کند. یک روز با حفر تونل‌های حزب الله و روز دیگر با هواپیماهای بدون سرنشین سوریه و امروز با کمک به اقدامات گروه‌های فلسطینی.

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که ایران و رهبران گروه جهادی فلسطین در گذشته هم با یکدیگر دیدار داشته‌اند آنها هم‌چنین در زمان دولت اوباما و درباره اقدامات وی با یکدیگر گفت‌وگو کرده بودند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز