خبرگزاری کار ایران

شهردار تهران در آیین بزرگداشت میلاد حضرت مسیح (ع):

هم‌وطنان مسیحی را در روزگار صلح فراموش نمی‌کنیم 

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۸۱۲

شهردار تهران با بیان اینکه در روزگار سخت هم‌وطنان مسیحی در جبهه‌های نبرد همراه ما حضور داشتند، تاکید کرد: ما در روزهای صلح هم آنان را فراموش نخواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پیروز حناچی در آیین بزرگداشت میلاد حضرت مسیح (ع) و آغاز سال نو میلادی که امشب در باغ کتاب تهران برگزار شد، ضمن تبریک سال جدید گفت: کشور پهناور ایران طی تاریخ فرازونشیب‌های فراوانی به خود دیده و چاره بسیاری از مشکلات ما در فرهنگ، ادبیات و هنر این سرزمین نهفته است. 

وی با اشاره به سخن‌ ابوالحسن خرقانی که در قرن پنجم می‌زیست، اظهار داشت: او می‌گوید هر که به درگاه ابوالحسن آمد، نانش دهید و از ایمانش نپرسید؛ چه، آنکس که به درگاه باری تعالی به جان ارزد البته بر خوان بوالحسن به نان ارزد. 

شهردار تهران افزود: به قول شاعر قلب ما بود مملو از شادی بی‌پایان، سعی ما بود بهر آبادی این سامان. من گمان می‌کنم اگر همه پیامبران عالم با هم مبعوث می‌شدند، قطعا فرقی میان آنان نبود و همه یک پیام را منتقل می‌کردند. یکی از علل آن هم این است که مبنای تاریخ‌های مهم در زمین چه به میلادی، چه به شمسی و چه به قمری مبداء حرکت پیامبران الهی است. 

حناچی با بیان اینکه ایران ترکیبی از فرهنگ‌ها و اقوام مختلف است، تصریح کرد: همنشینی این اقوام را چه در پیش از اسلام و چه پس از اسلام به وضوح درک می‌کنیم. همانطور که ترکیب بیش از ۲۰ یا ۳۰ قوم را در نقوش هخامنشی می‌بینیم. 

وی با بیان اینکه در بسیاری از کنفرانس‌های جهان در مورد معماری بحث می‌شود، خاطرنشان کرد: بحث جهانی شدن در یکی از این کنفرانس‌ها مطرح بود و یک شخص لبنانی می‌گفت همکاران ایرانی ما از کشوری آمده‌اند که حتی در یک استان آن‌ تنوع زیادی را می‌توان دید. مصداق این امر را در کلیساهای ایران هم می‌توان دید که معماری آنها تحت تاثیر نقاط مختلف است. این خصیصه را فقط در ایران می‌توان دید. قدمت این سرزمین گویای این پیام است. 

شهردار تهران با بیان اینکه در روزگار سخت هم‌وطنان مسیحی در جبهه‌های نبرد همراه ما حضور داشتند، ابراز داشت: ما در روزهای صلح هم آنان را فراموش نخواهیم کرد. ما همواره در کنار هم خواهیم بود و ایرانی آباد ایجاد خواهیم کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز