خبرگزاری کار ایران

آمار عجیب مرکز آمار از سرانه مطالعه در ایران؛

سرانه مطالعه غیردرسی در ایران بیش از ٧ ساعت است

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۴۷۸

حدود ٣٠ درصد از افراد باسواد ١٥ ساله و بیشتر در ماه قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، روزنامه (چاپی یا الکترونیکی) مطالعه کرده‌اند. افرادی که روزنامه مطالعه کرده‌اند، ٦٩درصد روزنامه چاپی و ٥٨ درصد روزنامه الکترونیکی مطالعه کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، سرانه مطالعه کتاب غیردرسی افراد ١٥ساله و بیشتر در ماه به طور متوسط ٧ ساعت و ٤١ دقیقه بوده است که از این میزان، سرانه مطالعه قرآن و ادعیه ٣ساعت و ٧ دقیقه و سرانه سایر کتب غیردرسی ٤ ساعت و ٣٤ دقیقه بوده است.

معاون طرح‌های آماری و‌ آمارهای ثبتی مرکز آمار ایران ضمن بیان این‌ آمار که از نتایج طرح آمارگیرى از فرهنگ رفتاری خانوار استخراج شده است، افزود: نتایج حاصل از اجرای این طرح نشان می‌دهد که ٥٨,٢ درصد از افراد باسواد ١٥ ساله و بیشتر در سال قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، مطالعه کتاب غیردرسی (چاپی یا الکترونیکی) داشته‌اند.

در زمینه روزنامه، نیز از آن‌جایی که مطالعه سایت‌ها، خبرگزاری‌ها و روزنامه‌ها نسبت به قبل بسیار بیشتر شده است، هم مطالعه مطبوعات و رسانه‌های مکتوب و هم مطالعه روزنامه در سایت خبرگزاری‌ها پرسش شده است.

کاوه کیانی افزود: حدود ٣٠ درصد از افراد باسواد ١٥ ساله و بیش‌تر در ماه قبل از آمارگیری در سال ١٣٩٦، روزنامه (چاپی یا الکترونیکی)  مطالعه کرده‌اند. افرادی که روزنامه مطالعه کرده‌اند، ٦٩درصد روزنامه چاپی و ٥٨ درصد روزنامه الکترونیکی  مطالعه کرده‌اند.

هر فرد ١٥ساله و بیشتر در ماه به طور متوسط ١ ساعت و ٢٦ دقیقه مطالعه روزنامه داشته است.

قابل ذکر است که سرانه مطالعه شامل مطالعه کتاب، روزنامه و سایر نشریات می‌باشد و در این طرح در زمینه کتاب، مطالعه کتاب غیردرسی، هم چاپی و هم الکترونیکی پرسیده شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز