خبرگزاری کار ایران

معرفی بهترین قالیشویی در کرج

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۹۸

در صورتی که لکه خیلی بزرگ بود و مجبور به شستشو شدید توصیه ما به شما این است که فرش‌تان را به بهترین قالیشویی در کرج بدهید که یکی از بهترین‌های آنها قالیشویی بانو کرج است.

ایلنا؛ در ابتدا به معرفی کلی تاریخچه قالی و انواع آن می پردازیم و در آخر یکی از بهترین قالیشویی کرج را معرفی خواهیم کرد. ایرانیان از دیرباز علاقه ویژه ای به قالی داشته اند و کهن ترین قالی جهان پازیریک با 2500 سال قدمت  به خاطر تشابه با طرح تخت جمشید به ایرانیان نسبت داده شده است. قالی یکی از ارزنده ترین صنایع دستی ایران است، قالی ایرانی از نظر طرح، رنگ و دیگر ویژگی های منحصر به فردش شهرت جهانی دارد.

معرفی بهترین قالیشویی در کرج

در حال حاضر فرش بافی در ایران به صورت دستباف و ماشینی انجام می گیرد.

فرش ماشینی و دستباف تفاوت های بسیاری دارند که از جمله آنها می توان به مواد اولیه و نوع بافت فرش اشاره کرد.

فرش دستباف از پشم با کیفیت بالا یا پشم و ابریشم ساخته میشود و گره ها توسط بافنده زده میشوند اما فرش ماشینی ساخته الیاف مصنوعی است. برای تولید این فرشها از گره های واقعی استفاده نمی شود، در واقع الیاف فقط به هم چسبیده می شوند. گره های واقعی فرش دستباف باعث دوام و ماندگاری طولانی فرش می شود در صورتی که طول عمر فرش های ماشینی به 20 سال نمی رسد. از نظر ظاهری فرش ماشینی و دستبافت تفاوت چندانی ندارند.

مسئله دیگر در مورد قالی، نحوه شستشوی آن است  

همانطور که میدانیم قالی یکی از ارزشمندترین لوازم منزل می باشد و به تنهایی برای زیبا سازی محیط منزل کافی است، بنابراین شستشوی آن بسیار مهم است.

در شستن قالی باید نکاتی را مد نظر داشت:

 اول اینکه تا جایی که می توانید فرش را نشویید و فقط لکه گیری کنید. برای لکه گیری  به انتخاب نوع شوینده دقت کنید و فقط از شوینده های مخصوص فرش استفاده کنید. اگر به هر دلیلی این شوینده ها در دسترستان نبود محلول آب و صابون  بهترین گزینه پیش رویتان است. نکته ای که نیازمند توجه است، خشک کردن قالی بعد از لکه گیری است در صورتی که قالی خشک نشود دچار پوسیدگی می شود.

در صورتی که لکه خیلی بزرگ بود و مجبور به شستشو شدید توصیه ما به شما این است که فرش تان را به بهترین قالیشویی در کرج بدهید که یکی از بهترین های آنها قالیشویی بانو کرج است.

حالا سوالی که ممکن است ذهن ما را مشغول کند این است که قالیشویی بانو کرج چه معیارهایی دارد و چطور می توان به آن اعتماد کرد؟

معرفی بهترین قالیشویی در کرج

بهترین قالیشویی کرج قالیشویی است که پس از دریافت فرش و شستشوی آن، فرش را بدون هیچ آسیبی تحویل دهد، در کمترین زمان و با مناسب ترین هزینه. بانو قالیشویی در کرج است که تمامی این مزیت ها را داراست.

ما به طور گسترده تر به ویژگی های یک قالیشویی خوب می پردازیم و جزئیات بیشتری را بازگو خواهیم کرد.

قالیشویی فرش ماشینی و دستباف در یک قالیشویی خوب، باید کاملا متمایز و تخصصی باشد چون نحوه شستشوی آنها با هم متفاوت است.

قالیشویی فرش دستباف مراحل خاص خود را دارد مثل غبارگیری، که امروزه توسط دستگاه های مکانیکی انجام می گیرد این مرحله بسیار حساس است چون فشار زیاد دستگاه ممکن است به قالی آسیب بزند. از طرفی روش قدیمی غبارگیری که شامل ضربه زدن به قالی بود به خاطر آسیب به فرش منقضی شده، مرحله مهم دیگر در شستشوی فرش دستباف مرحله بازرسی است، در این مرحله باید میزان پوسیدگی فرش، وجود سوراخ و لکه ها بررسی شود. در صورت وجود سوراخ در فرش باید قبل از شستشو آن را رفو شود و بعد از رفو کردن لکه گیری انجام شود. توجه داشته باشید که ریشه ها قبل از شستشو باید از هم باز شوند.

در هنگام تحویل فرش، دقت کنید خودروی مربوطه برای حمل و نقل، دارای برچسب همان شرکت، شماره تماس و... باشد؛ همچنین گرفتن فاکتور معتبر در هنگام تحویل فرش توصیه می‌شود. زمان تحویل فرش از نکات مهم در انتخاب قالیشویی است.

در پایان، در این مقاله به طور خلاصه مطالبی در مورد قالی، تاریخچه قالی و انواع آن پرداختیم. به نکات قابل توجه در رابطه با شستشوی قالی را پرداختیم و معیارهای قالیشویی خوب و مورد اعتماد را مرور کردیم. با توجه به این نکات که با هم مرور کردیم می توان بهترین و قابل اعتمادترین قالیشویی شهر کرج را انتخاب کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز