خبرگزاری کار ایران

صباغیان بافقی در تذکری:

واعظان و مداحان اعلام کنند زمانی که به منبر می‌روند، چه میزان پول دریافت می‌کنند؟

asdasd
کد خبر : ۷۱۰۱۱۸

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه امروز یک معلم صورت خود را با سیلی سرخ می کند، ادامه داد: متاسفانه رئیس جمهور خیلی راحت عنوان می کند حقوق معلمان کم شود که این یعنی معلم خرید خدمات که در درجه نخست باید نظارت اصلاح شود و باید دید در مدارس چه خبر است.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، محمدرضا صباغیان بافقی در جلسه علنی امروز  مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی به رئیس جمهور گفت: برای کم کردن هزینه ها به سراغ معلمان و فرهنگیان رفته اید، این موضوع که کاهش هزینه صورت بگیرد اتفاق خوبی است، اما اینکه در وهله نخست به سراغ فرهنگیانی که در تامین معیشت خود مانده اند، درست نیست.

نماینده مردم مهریز و بافق در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگیان، تامین اجتماعی و مستمری بگیران در حالی که اکثریت جامعه را تشکیل می دهند، در تامین معیشت خود مانده و معترض هستند، افزود: آقای روحانی؛ چرا به سراغ افرادی که درآمدهای بالایی دارند، نرفته اید؟ چرا برای کم کردن هزینه ها به سراغ برخی معاونان وزرا که هم اکنون در برخی وزارتخانه ها ۲۰ تا ۲۵ میلیون حقوق دریافت می کنند، نرفته اید؟ چرا به سراغ شرکت ملی نفت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شرکت های تابعه نرفته اید؟ این موضوع نشان می دهد که آقای روحانی فاصله زیادی با مردم دارد و کسانی که مشاوران ایشان هستند، اجازه نمی دهند که رئیس جمهور متوجه اوضاع جامعه شود.

وی با تاکید بر اینکه امروز یک معلم صورت خود را با سیلی سرخ می کند، ادامه داد متاسفانه رئیس‌جمهور خیلی راحت عنوان می‌کند حقوق معلمان کم شود که این یعنی معلم خرید خدمات که در درجه نخست باید نظارت اصلاح شود و باید دید در مدارس چه خبر است.

صباغیان اظهار داشت: مدارس خرید خدمات بعضاً خانوادگی شده است و در یکی از مدارس از فردی که لیسانس غیرمرتبط داشته و تنها برادر یکی از مسئولان مدارس بوده به عنوان معلم ابتدایی استفاده شده است.

وی با اشاره به ایراد گرفتن برخی به حقوق نمایندگان افزود: برخی از واعظان و مداحان بالای منبر رفته و از حقوق معلمان می‌گویند، لذا خود این مداحان و واعظان باید اعلام کنند که زمانی که یک منبر می‌روند، چه میزان پول دریافت می‌کنند؟

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجری تلویزیون که به حق عنوان می‌کند که حقوق نمایندگان زیاد است، اعلام کند که برای اجرای یک برنامه چه میزان حقوق دریافت می‌کند؟ تصریح کرد: بنده جزو کسانی بودم که عنوان کردم نمایندگان حقوق بالایی دریافت می‌کنند اما باید به عنوان یک نماینده مطالبه کنم که دیگران نیز درخصوص حقوق خود شفاف سازی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز